måndag 18 juli 2011

Trött nanting!

Vilken dag!

Idag har jag och Sofia flyttat alla mina saker från Västanå. Alla möbler och ett x antal flyttkartonnger, och med alla julsaker så fyllde vi släpvagnen fort :P Vi fick köra två vändor för att få med allt. Tur att vi kunde låna ett sånt stort släp! :)
Ett stort tack till Sofia för all hjälp idag, skulle aldrig klarat mig utan henne! :D
Och ett stort tack till Risto som lånat ut plats i hans hus till alla mina saker för ett tag tills jag hittar nåt eget krypin att bo i istället för att bo hemma. Men eftersom det renoveras för fulla muggar här hemma så får det inte alls plats med mina saker, det är nog att jag själv får plats, men trångt är det! Så det underlättade verkligen att få ställa mina saker där så länge, det var väldigt snällt! :) Han hinner förhoppningvis inte märka av mina stora hög med alla saker, kanske har man hittat nåt krypin innan han kommer hem på lite ledighet. Det är ju inte bara en liten stol jag ställt dit :P

Här hemma är inget sig likt. Imorse när jag klev upp fick jag äta frukost nere i källaren, och frukosten fick jag äta från papptallrik, vaddå 20-tal? haha!
I stort sett hela köket är utrivet uppe, och jag hoppas verkligen att det går fort tills allt är på plats, blir ju galen på att allt finns i källaren nu, är inte alls van!


Jag har nästan helt bestämt mig nu, det känns inge roligt, men det kommer bli bäst såhär!

Ursch vad foten tog stryk av allt idag, när vi kommit halvvägs och tagit en fika paus och vi sen skulle fortsätta, så ställer jag mig upp och inser att hälsenan håller på att lägga av totalt och jag är trycköm på den också.. Och hälsenan är inge bra ställe för mig att ha ont på, har aldrig haft det förr, men jag vet att när den börjar krångla så kan en operation inte vara allt för långt borta eftersom det är sagt att den kan bli för kort och jag måste förlänga den, SUCK! Hoppas det är nåt tillfälligt bara, men har väldigt ont i foten nu också, så fort jag belastar den så säger den ifrån och stillasittande så värker den.. Blev lite väl mycket gående idag, men hade inte så mycket val. Hade världens bästa hjälp av Fia, så det underlättade mkt iaf.

Dom måste ju tycka allt e lite konstigt, först aldrig hört talas om mig, sen helt plötsligt så ska jag ställa in "mitt liv" där tillfälligt.. Men jag verkar ha gjort ett bra första intryck ;) Haha!

Blev alldeles tårögd när jag läste Fias blogg, alla ord värmer så himla mycket <3

Finns vissa saker jag verkligen kan störa mig på, och idag fick jag vara med om en sak. Jag visste inte vad jag skulle säga, kändes en aning, kränkande kanske man kan kalla det. jag kände hur jag blev alldeles tom, trodde jag hörde fel först, energin försvann ur mig fort.
Bara börja om från början med allt, vilket tar onödigt mycket med tid, som jag inte har, och en massa energi för att få allt som det var från början..

Alla har vi våra privata saker som vi kanske vill ha för oss själva!


Sofia - all hjälp jag får av dig underlättar så enormt mycket för mig! Jag uppskattar så himla mycket all hjälp du ger mig, jag har så mycket att ge tillbaka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar