torsdag 7 juli 2011

Torsdag

Var i Umeå i tisdags och träffade min läkare. Hon står fast vid sitt ord att hon ej vill operera för jag går bra för osv.
Men dock ser hon nåt på röntgen bilderna som inte ska vara där. Så jag är nu skickad till röntgen i övik för en CT röntgen och sen ska jag få en telefontid med min läkare när hon är tillbaka från semestern för att se vad hon har att säga om röntgenbilderna.
Hon tror att det är nån knöl och den ska då tas bort, och hon sa att i samma veva kan man göra en titthåls operation och skrapa lederna, fast nackdelen med att vara inne o gräva i foten nu är att du retar lederna och artrosen kan bli värre. Men vi får avvakta och se vad hon säger i höst när hon är tillbaka från semestern.

Ikväll ska jag o mamma åka till stan och handla inför helgens fest. 23 är hittils inräknade men väntar på svar från ca 10 st till. Vädret ser lite ostadigt ut nu, men tur det finns partytält och inget kan förstöra en fest i Söderå :) Ser verkligen fram emot de!
På lördag på dagen ska jag på dop i bredbyn och få se söta Felicia! :)


Moose och Deli trivs kanonbra ihop! Dock har Deli trampat av sig en sko och hett sönder hoven så ska se om jag får på den ikväll, annars måste jag ringa Pelle så han får sko om henne, måste nog plasta en del men det får Pelle fixa. Är less på alla motgångar med henne nu, men efter motvind kommer alltid medvind. Men jag kan rida henne på lägdan än fast hoven är trasig iaf.

En del saker gör mig bara irreterad, förstår inte hur människor tänker.

Jag lever mitt liv nu, det är min blogg, mitt liv och jag skriver vad jag vill. Dom som inte kan handskas med det behöver inte läsa heller.

Tänker tillbaka på helgen som varit, skrattar än idag, Sofias och min kanonkväll med trevligt sällskap. Jag hoppas vi snart får uppleva en sån kväll igen :D
Om två veckor åker jag, Sofia, Marcus och Thoma till Gällivare på mini semester, gud så skoj, få komma iväg lite! :)

Höet på lägdorna är skördat och balat, så nu är det dags att börja stängsla in bete, fast får vänta en vecka så det hinner växa upp lite. Men jag har mycket mark att stängsla in så stänger in olika delar eftersom.

Moose är en ängel att rida. Har varit ute två gånger på väldigt korta turer. Bara för att han ska få ses sig om vars han hamnat och för att träna mitt knä lite och testa och se hur det går.
Han är väldigt pigg och framåt, men då har han stått i en hage länge, man han är likadan att rida som alltid, så himla härlig. Jag känner han utan och innan, älskade Moose! :)


Äntligen har Eva kommit hem, nu kan vi börja rida ut :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar