tisdag 31 maj 2011

Happy!

Hade en kanon bra dag igår! :)

Fick träffa min super vän Sofia på stan. Att man kan sakna en person så mycket och vi har bara varit ifrån varandra en hel helg, men blev så glad när såg henne, som en lättnad och ordningen var återställd! Vi tog en lunch på UH och vandrade runt på gatorna men inte fanns det mkt intressant, farmors gamla pyjamasbyxor hittade vi och gammelmormors festklänning, som för övrigt ska bli Sofias brudklänning, haha! *tycker jag iaf ;)*


Sen åkte vi till Deli, blev massafe och en promenad, en piggelin Deli som inte förstår att man ska gå bakom men det tar sig, bitvis kan hon allt inom NH, men sen bitvis så är hon en trotsig liten skit, hihi. Men hon är ändå våran stjärna!

När jag kom hem och senare på kvällen fick jag ett ryck, storstädade Niklas bil invändigt. Har ju trots allt använt den mycket när vi kört hö och hästar, än fast vi inte skitat ner den direkt och aldrig haft hästsaker i den så tyckte jag att jag kunde vara snäll o städa den :) Sen när klockan var strax efter nio så kom jag på att varför inte börja storstäda huset som vi gjorde innan jul, en rejäl grovstädning, så ja körde igång med köket och fint blev de :) Enda jag har kvar är skurningen men den ska jag ta idag, dammsugar en sväng först igen.
Jag kan få värsta energikicken på kvällarna och då tar jag verkligen var på dem också :) Vi gick o la oss lite före tolv men låg vaken till ca ett, var alldeles klarvaken.. Skum typ!

Idag ska jag på komvux för ett möte, min o Sofias framtid ;) Sen ska jag äntligen få träffa Emilie och Felicia som jag inte träffat på år o dar!! Blir en fika på stan och en MASSA surr. Sen blir det stallet och tömköra Deli, hoppas Sofia hänger på :)


Drömde en konstig dröm inatt att jag satt i ett klassrum med alla möjliga personer, en tjej sjönt en låt och tankarna på Challe kom upp och jag bröt ihop, vem som sjöng och vad låten hette har jag ingen aning om, var lite äckligt.

Idag är det en vecka sen, älskade Charles De Gaulle! <3
Det som kommer kännas konstigt är när jag ska rida en häst nästa gång, du var den senaste jag red och har inte ridit sen dess, har vilat foten från all ridning.
Jag kan känna varenda steg du tar, hur du jobbar och verkligen försöker när jag ber dig sänka huvudet och arbeta med kroppen. Din framåtbjudning och vilja, hur du frustar och busar.

När jag blundar så minns jag våran ridtur på lägdan hos svärmor förra året, vi red ett dressyrpass och du gick som en klocka, vi dansade fram i lugn trav och du jobbade så fin, vartenda steg kan jag minnas, känslan och rytmen kommer aldrig tas ifrån mig.

Kommer nog bli svårt att hitta en häst med en sån takt och en så känsla, men om jag hittar de, ska du bli den första att få veta det Challe!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar