tisdag 26 april 2011

Oj Oj

vad tiden går o jag hinner inte blogga, än fast jag hela tiden säger att jag ska bättra mig, men det kommer väl ljusare tider till slut.. Hoppas jag! .....


En del har hänt sen senast.
Förr förra söndagen skulle jag köra Deli, men tog stopp på stallgången då hon slagit sig med brodden på andra bakbenet nu, så la om det och det blev vila, hon var inte halt men väldigt tjock i benet, så besämde att hon fick stå.
Två dagar gick och sen blev man väckt av att dom ringde från stallet, och för att dra en kort version så har min stackars lilla tös Deli rullat under hagen på natten, fastnat i en grop och försökt ta sig upp, tog sig upp till slut, men hon har kämpat länge vilket resulterade i hur kroppen såg ut o hur hon mådde. Veterinär och boxvila en vecka o medicin.
Igår var sista medicin dag och benen är fri från svullnad, men "lårkakorna" på revbenen är inte helt borta och skrubbsåren har inte läkt helt men är betydligt bättre.

I lördags åkte jag o Niklas till Söderå på pizzabak, senare på kvällen åkte jag på nån slags magsjuka och säger bara FY F*N, känns som man ska kvävas bitvis! Men repade mig hyffsat till söndagen. Hämtade upp Sofia och vi flyttade hem hästarna till Västanå och körde hem hö. Det jag inte förstår är hur två tjejer som ingen av oss mådde bra, orkade hålla igång HELA dagen utan nån mat i kroppen förutom vatten, cola o fruktsoppa, en STOR eloge till mig!

På fredagskvällen var Sofia här och hon o ja grillade o såg film, super trevligt! :D

Deli håller på bli smått galen i sin lilla sjukhage, men inte länge kvar innan hon får gå ihop med Challe nu. Men jag har en känsla och jag har märkt att sen den natten då hon låg fast i gropen så har det hänt saker, hon är inte helt sig själv. Men framöver blir det mycket markträning o NH med henne tills lårkakorna är borta så jag kan köra o rida, så ska jobba henne mycket från marken och stärka henne igen.
Märker bara när hon blir själv, får hon smått panik, när Challe lämnar henne så vill hon bara efter, hon stannar i hagen, men är skvätt galen bitvis, lite halvyr att leda in då osv. Och så har hon inte varit förut, men kan inte bli arg på henne när hon är halvt galen, utan det är bara vara lugn och hålla ut, hon vill nog inte bli lämnad ensam.

Jag har en känsla inom mig, om jag bara kunde läsa tankarna...

Ibland blir jag så less på vissa personer, man har inte gjort ett dugg, men ändå så får man skit för saker. Kan inte personer tänka sig för lite innan dom bara vräker ur sig? Pratar som om dom tror att man inte ska höra, och pratar ibland extra högt för att man ska höra och ta åt sig. Snacka om humörsvängningar!

Idag har jag o Sofia varit ute på en kvällstur med bilen Brunte, men avslöjar inte vad! :)

På lördag blir det V75 med Sofia om vädret är bra :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar