tisdag 19 april 2011

En gnäggning kan betyda så mycket

Att ha delat så många minnen med en häst, varit med själv från första dagen hon hade sadel på sig och vi har lagt ner många timmar tillsammans, många roliga minnen.
Jag gick ifrån dig för jag orkade tyvärr inte mer.
Idag kom många minnen tillbaka när jag såg dig i hagen när jag hämtade mina sista saker.
Jag har aldrig hört dig gnägga, men idag gnäggade du när jag kom emot dig, det värmde mitt hjärta samtidigt som det blev jobbigt. För det är över nu, aldrig mer!



Är bestämt att mina hästar kommer hem snart. Challe har den senaste tiden visat mig saker som jag känner inte är rätt, men samtidigt finns det stunder då allt är perfekt. Men dom dåliga stunderna då han inte är sig själv, vill jag inte ha, för det är inte Challe. Så han är värd att få komma hem tidigare till Västanå och bara leva på landet och ha det bra, självklart ska träningen fortsätta som vanligt, men inte i Svedje utan i Västanå. Han behöver det, det märker jag på honom.


Fredag ska jag hjälpa Rönkä med stallstjänsten på ÖOR o på kvällen kommer Sofia hit och vi ska äta middag och se på film, ska bli roligt att umgås.


Att få höra hur tråkig man är som bara sitter, och när man berättar sanningen så skrattar alla åt en, då drar jag den slutsatsen att det inte är värt att gå dit när det just nu är värre än va det varit hittils. Jag orkar inte med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar