tisdag 12 april 2011

Legat efter


Har märkt att jag legat efter på bloggsidan, men har inte tid att sitta o blogga varje dag, har annat för mig också.


Igår fick jag träffa en kompis jag inte umgåtts med på MÅNGA ÅR och det var väldigt roligt:) Vi åkte till stallet och körde Deli med sällskap av Maggan o Nils, när vi var klar så höll Sofia i Deli medans jag provade sitta på henne ca 5 ggr och hon stod som ett ljus hela tiden, rörde inte en fena, underbara häst!

Jag är verkligen såld på denna häst, flera ggr har hon visat vilken otrolig häst hon är och vilket psyke, hon är trots allt bara tre, men ibland kan man tro att hon är mer rutinerad än Challe.


Challe har haft en veckas vila då han fick tänderna fixade förra veckan. Imorgon ska vi ut på en tur med sällskap av Pillan o Mikaela, ska under ridturen rida över till Solänget hade jag tänkt och rida 3 lättare intervaller.

Till helgen hade jag tänkt pressa han i tre intervaller för att se hur kondisen ligger och hur långt borta det är tills vi tar ett lugnt jobb på banan. Längtar!

Hoppas kunna kvala honom i Juni, men det ska inte vara några problem tror jag, om han håller vill säga.

Det var många månader sen jag pratade med Kent, men när banjobben närmar sig så ska det bli roligt att se vad han tycker om Challe, han har ju inte träffat Challe sen han hälsade på i Söderå när jag fick honom.


Till helgen ska jag prova rida en sväng på Deli, sen ska jag ta lite korta turer efter varje gång vi kört och sen är det bara öka mer och mer, ska bli så roligt.


Här hemma flyger tiden iväg. Sovrummet är klart och alla möbler på plats. Vi var ju på Ikea förra veckan och inhandlade alla möbler och lite småsaker. Och idag kom madrasserna från Jysk, i slutet på veckan kommer överkastet och gardinerna från Jotex, sen är allt klart, förutom tvn men den är inte prio ett just nu. Trappen är helt klar, svärmor la klart mattan förra veckan.

Och idag har hon varit här och målat lister osv i hallen för på fredag ska jag köpa väv och vit färg så vi ska tapetsera hallen med glasfiberväv och sen på med vit färg och möblerna ska bytas ut. Och efter sista April ska vi byta fondväggen i trappen, sen är hallen klar och snön är välkommen bort så vi kan börja arbeta utomhus sen. På lördag åker vi till Gottne så jag får träffa plutte Zeké :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar