fredag 29 april 2011



Åh vad jag njuter av att se Challe här i Västanå, han är verkligen sig själv! Har inte varit ute och ridit än, utan låter han vara några dagar så han får njuta lite extra och komma in i nya rutiner. Gud vad jag älskar den hästen, han kan få mig tårögd för ingenting!

Det värmde i hjärtat när Sofia sa häromdagen att det märks att Challe har stenkoll på dig, än fast han inte ser dig och bara hör din röst, så har han stenkoll på vars du är, och så fort du visar dig så ser han dig direkt.

Imorse släppte jag ut hästarna och dom fick gå tillsammans, blev lite spring men inte så mycket alls, dom verkar ha koll på att det är mycket sten i hagen och lyfter på fötterna bra. Men ett tag så hade jag en elefant hingst och ett galet BRUNSTIGT sto, haha!

Ska träna lite NH med båda ikväll, Deli behöver det och Challe behöver slipa på grunderna för att sen träna vidare.

Taggar för V75 imorgon med Sofia, kanske hennes bror o en kompis till han följer med, märks väl. Men ska bli skoj! Lite äventyr o picknik, hoppas på fint väder! :)

Sista April imorgon, inte speciellt taggad, ser ingen speciell mening med det längre, det var mer när man var liten, då var alltid sista april nåt extra, nu tycker jag det är som en vanlig dag.

Har svårt att bestämma mig hur jag ska göra, byta eller inte, måste fundera lite till, för tids nog kommer svaret komma till mig, och då vet jag vad som är rätt.

Nu ska jag fortsätta städa lite innan jag ska plantera lite blommor!

Längtar till sommarfesten, årets höjdpunkt :D


Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar