söndag 1 maj 2011

En härlig tid

Senaste tiden har jag mått väldigt bra och det har hänt mycket positivt!

Hästarna mår gott i Västanå, Challe trivs och är lycklig, och då kan jag vara lycklig. Nu har han fåt vila en vecka, så imorgon blir det nog en skrittur och sen fortsätter träningen som vanligt me sikte mot banjobb --> kval!


Deli har ett bakben som inte är helt 100, men Magnusson ska raspa tänderna på henne till veckan så han ska få kika på det då, hon springer för fullt och ömmar inte, så är nog inget allvarligt. Längtar tills jag får börja aktivera henne. Ska träna henne från marken nu till veckan, så hon inte blir så rastlös.

Sista april var trevlig. Dagen började i Umeå o V75 med Sofia, hade tur och få fribiljetter av Delis ägare så det var hur kung som helst!
Fina hästar och fina lopp, och kungen fick vinna guldbjörken, än fast jag hade hjärtat i halsgropen ett tag när han tog på sig galoppskorna en kortare stund!

På kvällen var det en mindre fest här hemma hos oss, jag kom hem precis till maten o Sofia åkte till hennes syster och hon kom sen tillbaka senare på kvällen.
Hade det väldigt trevligt med trevligt sällskap!

Ska ta och ringa en naprapat för att få hjälp med all min värk, orkar inte låta mitt friska ben ta mer stryk nu, och ska fixa nya röntgen bilder innan jag ska träffa ortopeden.
Jag känner knappt nån smärta alls i det sjuka benet längre, utan mitt friska ben tar all stryk och jag behöver inte ens anstränga det för att knäet ska lägga av. Häromkvällen bytte jag två bakskor på Challe, vilket resulterade i en liggandes Mathilda i soffan resten av kvällen...
Kommer ju bli hur sne som helst eftersom jag överbelastar mitt friska ben, men det är nog inte friskt så länge till om det fortsätter såhär.

Imorgon blir det plugg HELA dagen, och en ridtur på Challe om knäet tillåter, ska ta en lugn skrittur till att börja med. Tisdag så ska jag och min dräng Sofia hämta hö o spån. Är så glad att jag och Sofia börjat umgås, har hittat en riktig vän, och vi har väldigt roligt ihop! Och framförallt så får jag mycket hjälp av henne med framförallt hästarna, vilket uppskattas väldig mycket! Nu ska bara Deli bli frisk så vi ska få fram henne på banan i höst! :)


Blir less på personer som upptar min tid i onödan och man bara duger ibland när man anses viktig, men utöver det så är man bara "någon".
Personer som får mig negativ ska jag inte ha med att göra, dom får en bara att må dåligt och jag ska må bra! :)

Jag har hellre få vänner men riktigt bra vänner, än många halvbra vänner!

Nästa helg blir det kanske filmkväll med Moah, var väldigt trevligt förra gången så vi måste ju göra om det :) Och kanske blir en tur till Söderå, YES! Ingen plats är så rofylld som Söderå!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar