tisdag 29 mars 2011

Min dröm

Känslan av att se Challe trivas ihop med någon värmer mitt hjärta väldigt mycket, jag blir så lycklig av att se det. Alla hans tidigare problem längs vägarna är som bortblåsta och att trava bakom vagn är bland det lugnaste han gjort, tidigare har han varit väldigt uppe i varv när han nån enstaka gång tränat ihop med vagn, han vet ju vad som gäller då. Men att se någon ta sig an honom, som bara kan förvandla en häst sådär, det är magi. Redan första turen såg jag skillnaden, att se hästen nästan sova i väntan på att jag o Deli ska sela ut, normalt brukar han inte stå stilla allt för länge. Att efter en längre travtur kunna skritta på långa tyglar, avslappnad och trygg. Jag är sååå glad!! Håller Challe nu kommer detta bli kanon,. ett bättre team kan jag inte hitta. Äntligen har jag lyckats få med henne, detta har varit min dröm länge! :) Träningsturen igår gick bra, blev två lugna varv på slingan. Typiskt skulle vi möta ett tåg när vi var närmast tågrälsen, och det var ett långt timmer tåg som körde snigelsakta. Vi travade på och saktade sen av, Deli var en ängel vilket kändes bra då Challe behövde någon lugnande för han tyckte däremot att tåget skulle attackera. Sprang på tvären, var halvt nere i diket, lyfte lite på frambenen, och var allmänt uppe i varv, men Sandra löste problemet bra och han lugnade sig fort. Typiskt att man skulle möta ett timmertåg närmast rälsen, som kör som en snigel och gnisslar o låter. Men då har vi träffat de. Och bra att Sandra får vara med och se hur han kan reagera, han gör ju inget dumt, för han är världens snällaste :D Var på skolan igår, mycket information att ta in men det känns bra att ha börjat nu. Väntar bara på beslut från CSN. Har en uppgift att börja med idag, så ska till stan och på bibblan för att låna några tidningar. Sen ska jag o älskling på jysk och titta på madrasser till nya sängen och jag tänkte kika på en möbel jag vill ha ute i hallen sen. Niklas o svärmor började med trappen igår, håller på att slipa o fixa. Sen ska den målas vit och med matta på trappstegen, kommer bli så bra! :) Nej nu ska jag käka frukost sen ta tag i studieuppgiften! Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar