torsdag 24 mars 2011

Hästhelg

Ursch var det blåser ute, framförallt inatt tog det i rejält, gillar inte blåsvädret!
Ska strax ta och fixa iordning mig sen hoppa i bilen för att åka o köra häst, Deli ska tränas idag med sällskap av Gun o Diser, ska bli roligt! :)

I helgen blir det mycket häst, först stallvärdinna sen hoppas jag Sandra kommer till mig i helgen för då tänkte jag köra Deli på slingan och hon ska rida Challe bakom. Sen på kvällen har jag reserverat bio för henne o mig, - hur många lingon finns det i världen!
Sen på söndga ska vi följa med Fribergas In Time till Umåker då hon o Rolf ska starta, spännande! En riktig hästhelg!

På måndag börjar jag skolan. Efter skolan ska jag o Sandra träna häst, hon rider Challe o jag kör Deli. Så kommer måndagarna se ut iaf tre veckor framöver till o börja med.
För Sandra ska ÄNTLIGEN ta montélicens för storhäst och ska använda mina hästar. Men dom har teori tre måndagar irad så då tränar vi hästarna före, Challe är en häst man måste lära känna för att kunna rida fort på honom, han behöver mycket stöd. Och jag vet att Sandra kommer klara det, hon har talang den tjejen och är väldigt bra på det hon gör!

Nu är det ingen som vet om Challe kommer klara detta, men min dröm har varit sen jag bestämde att Challe ska ut på banan, att Sandra ska rida honom, det är ett team jag tror kommer passa perfekt ihop!

Brago ska även vi se till att få till kval i vår, och nu är det intensiva veckor framöver med att fixa mätintyg, regga honom, vaccinera 2 ggr osv, provlopp, snabbjobb osv, men vi ska klara det! Tillsammans har vi klarat av mycket förut! :)

Kanske kan bli ett Team SM 2011 också?


Ser fram emot att börja plugga på måndag, ska bli roligt att få nåt att göra om dagarna!

Jag har en bra känsla inom mig, fast även en aning skrämmande känsla, rädd att du bara ska släppa allt igen, och släpper du allt nu, då ger jag upp, detta är min sista chans jag ger dig, hoppas du tar vara på den.

"Det är väl nu det är upp till bevis om hästarna kommer vara en del i livet eller om man släpper taget helt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar