tisdag 22 mars 2011

Deli :)

On Track Delicia har fått sitt nya namn hos mig: - Deli (falukorv som Kicki säger, haha!)

Idag fick vi äntligen fara ut på premiärturen efter mycket strul med körkompisar. Kändes bäst att köra med sällskap första gången då jag inte känner henne sen har hon aldrig varit på våra träningsvägar.

Men det är ovant med en ny häst, jag är så van vid hur Challe beter sig osv, sen nu när man ska sela en annan häst som är helt annorlunda osv så får man som tänka om, man får börja från början med sina rutiner på hur allt ska gå till osv. Challe har jag jobbat med mycket förut också, nu har jag ett nytt projekt, ett spännande projekt! :)

Det var sååå härligt att vara ute o köra, hade sällskap av Kicki o Frida. När vi började trava så kom vi en bit efter och då lättade tösen på arslet lite, hade satt på slaggjord för säkerhetsskull då hon vila ca en månad, och det kändes bra att ha. Blev väl två bakutsparkar sen var det lugnt. Jag är inte förvånad då hon vilat nån vecka, sen ville springa och komma ikapp men inte fick, jag förstår henne helt. Resten av turen va hon som en ängel. Hade en lugn och avslappnad skritt påvägen hem när vi travat färdigt, det uppskattas att hon kan varva ner.

Imorgon blir det vilodag sen körning på torsdag med Gun o Diser och på lördag med Kicki o Frida. Ska börja rida henne nu framöver också. Tänkte börja med lite markträning denna vecka och sen börja sitta på henne osv, kommer bli super bra att utbilda henne från ryggen så hon får jobba med bakdelen och bakbenet.

Challe va på ridskolan idag, Irene red honom ett pass där. Han har aldrig varit där förut, så vi var där tidigt på morgonen för att slippa så mycket häst, och vi var helt själv på våran sida, helt perfekt. Blev lite träning med bommar osv, min duktiga lilla stjärna! :) Och ett tack till Irene som ställde upp! :D

I helgen blir det massa häst! Stallvärdinna på ÖOR lördag förmiddag, sen köra båda mina på eftermiddagen och söndagen spenderas i Umeå då Frida startar, ska bli så spännande :D

Dags att sova, tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar