onsdag 2 februari 2011

Lykke Tuva


Red Lykke Tuva idag med sällskap av Kicki som körde Frida. Blev ett varv runt Hägges, och travade där underlaget tillät det då det är i stort sett is överallt.
Vi släppte även på hästarna en intervall sträcka så Tuva fick sträcka ut och syntes att hon verkligen tyckte om det och vilken känsla! :)

Challe fick sig en promenad i grimskaft längs vägen och tränade lite NH med honom också, duktig kille. Sen blev det massage av ryggen och han reagerade nästan inget alls idag.
Imorgon ska jag rida ut med Mikaela och Pillan så tänkte prova en ny sadel på Challe då och skritta med dem.

Är mycket skrivande om hästar i bloggen just nu men för tillfället så är det hästarna jag fokuserar på innan jag börjar jobba, hänger i stallet i stort sett hela dagarna, vill ta vara på tiden att rida på dagen när det är ljust o varmt ute. För när jag börjar jobba så blir det bara ridning kvällar + helger.

14-16 februari är man på säljskola, tre intensiva dagar med mycket information att ta in, men ska bli roligt och lärorikt!

Har iaf bestämt att ha hästarna hemma på bete sommarperioden sen flytta tillbaka dem till Svedje då jag har kanon fina träningsvägar, bra stall och super trevliga stallkompisar, trivs riktigt bra där och allt fungerar kanon.

Nej dags att sova! Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar