söndag 6 februari 2011

Härlig dag

Åkte till stallet på förmiddagen och solen sken så fint, var så härligt att vara ute!
Blev en ridtur på Tuva, joggade två varv på slingan och sen blev det två lättare intervallet, skärpte upp henne lite och sen fick hon springa på i det tempo hon tyckte var bra.
Tuvagumman var en aning trött efteråt, känns bra tat få jobba henne lite mer så hon får upp flåset. Hon var så duktig så!
Nu väntas tre dagar med långa skritturer då vi har sällskap av andra hästar som ska skrittas, ska ut med medryttaren o Challe imorgon, Pillan & Mikaela på tisdag och Lina ska rida Tuva på onsdag när jag rider Challe. Sen blir det vila torsdag då jag har en massa att göra och fredag får hon ett hårdare pass, blir perfekt! :)

Åh vad jag trivs bra i stallet, går nog inte förklara hur bra! Man blir så glad av att vara där, så underbara och trevliga människor omkring en! :)

Igårkväll åkte jag o Niklas till stan, blev en melodifestivalen kväll hos Tobbe, och det var riktigt trevligt, fast låtarna var väl av annan smak...

Imorgon har jag en massa saker att göra! Fortsätta måla taket uppe, sen fixa med företagarlistan inför skolan, sen rida och hinna lösa lite korsord! :)

Nej dags att äta mat, LAX! :D

Missa inte solsidan ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar