fredag 4 februari 2011

Happy Tuva!


Jag är såå glad över dagens ridtur på Tuvis!
Tanken var att rida slingan och sen några lättare intervaller, men när jag skrittade igång henne höll dom på ploga slingan och då blir det alltid att dom plogar ända ner till isen så det blir stenhårt, så istället red jag mot vitsjön och runt Hägges för där var det oplogat och perfekt med snö så hon fick arbeta lite mer. Travade överallt förutom nedför och sen på två raksträckor så släppte jag på henne och bara satt och åkte, vilken tjej! Så duktig, och travade som en klocka!
Och det märks att konditionen är bättre nu än för två veckor sen,första gången vi red runt Hägges var hon väldigt svettig och så svettig var hon ej idag, sen så kan jag spänna ännu ett hål på sadelgjorden, vilket betyder att hon gått ner lite i vikt. YES!
Blir en ridtur imorgon och sen så har hon vilodag på söndag, och det förtjänar hon!

Challe fick en mysstund och massage. Provade en ny sadel och sen longerade jag honom, aldrig gjort det förut på honom men han fattade väldigt snabbt vad jag ville, favorit pojken min! Ska skritta ut på honom imorgon och se hur sadeln känns, Challes ryggont är det ytterst lite kvar av, så det känns bra!

När jag var klar i stallet så åkte jag o handlade sen när jag kom hem så började jag måla taket i vårat nya sovrum, blir riktigt fint! Sen städade jag skafferiet och har städat undan lite. Nu är det fredagsmys <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar