onsdag 26 januari 2011

Ser ljust ut

Åkte till stallet ikväll och for ut och red Tuva med sällskap av Maria o Challe. Och gud så härlig ridtur det blev, framförallt så är allt så mycket roligare med sällskap.
Sen är träningen i full gång nu med hästarna och allt känns så bra det kan bli så jag blir så lycklig i kroppen :)
Jag har hittat en kanon bra medryttare till Challe och dom trivs ihop, funkar hur bra som helst. Challe är min ögonsten och har svårt att släppa taget om honom, och detta är första gången som jag verkligen låter någon ta hand om honom utan att jag är med. Men jag litar helt på Maria och hon har fria händer. Jag ska rida Challe hårdare två dagar i veckan för att jobba mot kval i slutet på April. Resten av träningen sköter Maria.

Tuva är i full huggning och var ruggigt fin att rida idag. Vi travade på en bit och hon har en himla stil, hon som lägger ner sig och sen bär det iväg, hon har en härlig och stabil gångart när hon travar. I höstas red jag intervaller på henne barbacka, så ni kan förstå att man sitter väldigt stilla på henne när hon travar, hon är sååå mysig!
Masserade henne efter ridningen och jag har då aldrig sett en häst med sån lång överläpp, hon tyckte det var riktigt skönt!

Imorgon blir det att vara i stallet klockan 8 då hovslagaren kommer och skor, sen blir det att rida båda efteråt :)
Sen bär det av hem och planera och fundera lite på min lilla plan, eller lilla kan jag väl inte kalla det heller men, det är hemligt iaf!

På lördag bär det av till mormor för att äta, ska bli trevligt!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar