onsdag 1 december 2010

Har en glad känsla inom mig!

Ända sen jag jag slutade vara där har jag saknat det varje minut, alla bilder på oss får mig att tänka tillbaka, vi skulle ju bli ett bra team.
Min läkare har sagt att jag ska anpassa ridningen efter foten, så jag tänker återuppta denna ridning, och jag ska återuppta den med Ella, kan ni förstå hur underbart det känns? Jag kan fortfarande känna känslan av att bara styra henne över ridplanen med enbart lätta skänklar och långa tyglar och bara njuta av varje steg hon tar framåt. Det är nåt som inte sliter på min fot så då är det något bra! Jag är lycklig nu :)

Iaf, var i Gerdal igår och red Tuvisen, hade inhandlat värmesockar och sen fått ett par vinter ridbyxor av mamma så jag var rejält klädd i kylan och gud så härligt det var att INTE frysa om fötterna när man red. Red först att varv runt gropen, men det blev ett varv till bara för att ja inte frös ett dugg och för att ridturen var så mysig och härlig.
Tuva var lite trött efteråt, så det kändes bra att träningen tog :)

I måndags var jag och mamma på Ikea, riktigt härlig mor o dotter dag! Blev en del inhandlat och några julklappar hittade jag också.

Imorgon ska jag stiga upp tidigt för att söka lite jobb hade jag tänkt, sen till af för lite pappersfix, sen till Gerdal sen tillbaka till af innan dom stänger för att lämna in ett till papper.
Ska rida Tuva och träna lite markträning med Challe, och ska svänga förbi Ella och bara borsta och pyssla lite, var längesen jag red henne så ska börja från början med markträning osv innan vi tar ridningen, hon är ju ett sto med vissa åsikter, hehe :)

I helgen kanske det blir Söderå på fredag, sen vankas det utgång på lördag. Och söndag kommer förhoppningsvis Hans ut för träning med Tuva:)

Nu ska jag ut i pannrummet och smörja Tuvas sele och huvudlag osv!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar