tisdag 23 november 2010

Ännu en dag

Vackraste Lykke Tuva:


Tack o lov att det var varmare ute idag än igår då jag hade stallet idag.

Veterinär M kom ut till stallet och raspade tänderna på Tuva, och gav henne sista vacc sprutan. Grace fick även tändera raspade.
Sen red jag Mr piggelin (Challe). Idag är första gången på LÄNGE som han får trava på längre än vanligt, och hästen var galet pigg. Galopperade bak, passade fram, sprang på tvären och kvastade med svansen, han visste helt enkelt inte vars han skulle ta vägen, jag bara skrattade. Han testade mig många ggr för att se om det gick att öka tempot, men icke, haha!
Sen red jag Baltic, hur fin och mysig som helst att rida, väldigt "luftiga" språng, riktigt läcker! Han kommer bli en stor favorit hos mig :)
Fixade hela stallet klart innan jag åkte och hämtade upp favorit Niklas på jobbet.

Har nyss varit hos svärisarna och fikat kvällsfika, alltid lika gott :)

Har även pratat med Tuvas ägare ikväll och man blir lika peppad varje gång :)
Vi ska allt visa alla vem Tuva är, tillsammans ska hon & jag besegra många!

Nu ska jag sova och imorgon har jag en del pyssel för mig, tänkte kanske ge mig på att putsa fönstrena så dom är fina inför advent.
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar