söndag 21 november 2010

Uppfriskande

Igår spenderade jag dagen i Gerdal!
Var där runt tio och tog direkt ut Moose som var först till kvarn, blev en liten hårdare runda och han är alltid lika rolig. Första gången man travar är han så himla lugn och fin, kan trava på långa tyglar, ibland får man nästan mana på han för att han ska öka, andra gången man ska trava får man hålla korta tyglar, tredje gången man travar, då är det åka av! Ju varmare han blir i kroppen ju mer laddad blir han, och jag kan inget annat än skratta, så frysa existerar inte när man rider Moose iaf!
Tillbaka i stallet så bytte jag till Grace, Kicki hade kört fredagen så skulle ta en lugn tur, och hela hon var lugn, annars är hon mitt lilla stressmoment, men Kicki hade kört lite hårdare dagen innan, vilket märktes, för hon stod helt still när jag hoppade upp ute, och det händer typ ALDRIG!
När jag ridit henne så mockade jag hela stallet och fixade för kvällen och skulle invänta Moah då vi skulle rida Challe och Tuva, Kicki hade nyss kommit hem och tidigare nämnt att jag skulle prova rida nyhästen, så när jag lixs stod där och hade lite tid så sadlade jag på och red en kort sväng bara, så jag fick se hur han reagerade osv, han är riden förr, men inte mycket. Så kändes bra när Kicki var hemma att rida en kort tur, och det var inga problem, riktigt fin häst! Provade till och med att jobba lite med honom och han började arbeta med hals osv, blev lite paff, tror han blir lätt att träna dressyr med :)
Sen kom Moah så vi tog Challe och Tuva på ett pass runt skogen, Challe har vilat ett tag och jag sket i att he bomull i öronen, han är så gammal, men ibland blir han som en bomb, haha! Med tuva travandes bredvid och då när jag höll igen Challe lite och Tuva råkade komma om då håller Challe på att sprängas, sööt killen min <3
Sen fick jag åka hem, alla hästar i stalle tränade!

På kvällen kom mamma och pappa, vi käkade middag sen blev det en film och alla kom i säng tidigt, alla var väldigt trötta.
Imorse började jag och mamma och baka knäck, efter det blev det lussebullar och sist så bakade mamma 6 längder bröd, sååå gott!
Zeké fick sig en välbehövlig dusch av mig, dock uppskattade han det inte så mkt, haha!

Imorgon är en dag hemma, pyssla på och TRÄNA! Ska jag rida monté krävs en del träning!
Sen tisdag blir det Gerdal :) Challe, Tuva, Moose och Baltic ska tränas!

Ska ta och läsa igenom min bok från tävlingstravare till ridhäst igen, köpte den för rätt så längesen, men tänkte att jag ska fokusera på Baltic att mjuka upp honom och få honom smidig, skadar inte! Och var ett tag sen jag läste den så läser den igen.

Nu ska jag slänga mig in i duschen sen ska vi till svärföräldrarna på middag!
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar