måndag 22 november 2010

En dag närmare

advent och jag längtar så! Aldrig har jag sett fram emot advent och jul så mycket som iår. Kanske är för att man bor i hus tillsammans med den man älskar, våran första jul tillsammans <3
Lördag skulle jag tro att vi besöker julmarknaden på treklövern, och hela söndagen går åt till städning, och till kvällen får man äntligen dricka glögg, äta pepparkakor och lussekatter. Måndag åker jag, mamma och mormor till Ikea, ska bli roligt, har en del som ska inhandlas, lite saker till övervåningen osv.

Imorgon ska jag och Magnus till Kramfors, sen ska jag rida 4 hästar och känner redan nu hur jag kommer frysa, men så är det. Har hittat ett par sockar på gubbdagis som ska inhandlas så jag ej fryser om fötterna, då vänsterfoten har dålig blodcirkulation så är den alltid kall och fryser lätt om den.
En bild på mig och Söderåsamuraj sen Hästens Dag på Solänget för nåt år sen. Har många fina minnen med den hästen, tack vare honom kunde jag ta min körlicens. Han var en klippa i alla lägen! En riktig läromästare i mina ögon, en gentleman! R.I.P <3

En sak som gör mig väldigt irreterad idag är arbetsförmedlingen! Jag har snart hållit på ETT ÅR med detta angående högre aktivitetsstöd pgr av min funktionssnedsättning. Försäkringskassan betalar ju ut pengarna och dom ger mig ett JA, jag har rätt till högre ersättning men af måste ändra beslutet. Men af vägrar och hos dem har jag inte rätt till ersättning, dom slänger mig fram om tillbaka af - fk - af - fk! Trodde allt skulle bli klart idag när jag pratade med af, men ICKE! Dom hänvisar mig till FK! Blir man less eller?!

Sen hoppas jag på ett annat positivt beslut i slutet på denna vecka, bara hålla tummarna och se hur det slutar!
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar