onsdag 10 november 2010

Snön faller

Snön faller och det är riktigt mysigt!

Hästarna har haft lite halv vila, med dåligt underlag och byte av skor osv så har det blivit lite vila men ändå träning ibland. Men till veckan kommer hovslagaren så då är vilan över på länge.
Tuva trampade av sig en baksko förra veckan, och förstörde lite av hoven, men jag fick tillbaka skon med nöd o näppe, dock vill jag ej rida så mkt så hon drar av den igen. Alltid är det nåt som krånglar, men förhoppningsvis när hovslagaren varit här ska det vara lugnt med motgångar, nu vill jag komma igång med träningen! Ska ge både Tuva och Challe en rejäl vinterträning och sen komma ut när banorna börjar tina upp hade jag tänkt. Så hinner bygga mycket muskler osv i vinter, plumsa i snö osv.

Har även hunnit med att rida Grace nån gång, mitt lilla stressmoment men såå snäll! Satte Moah på Moose en dag då vi red backe och det gick riktigt bra. Tog ut Ebbe på en tur förra veckan också. Han hade vilat LÄNGE, och det märktes tydligt, men han är så ruggigt snäll så.

Kicki ska hämta en ny häst imorgon, ska bli riktigt roligt :) Ett plus att det redan är inriden så det behöver inte jag göra, annars har jag gjort det på alla andra hästar hos Kicki, men känns skönt att kunna skippa den biten nu.
Skulle egentligen åkt ut till Gerdal idag för att göra iordning boxen till nyhästen, som blir granne med Tuva, roligt att hon får sällskap i uteboxen! Sen byta skor på Tuva fram. Men i detta snöoväder så tar jag det imorgon i hopp om bättre väder, annars får jag åka ändå.

Har faktiskt slagit in 2 julklappar, och har en halvt inslagen, måste köpa större papper då det är ett stort paket till Sonja :) Förhoppningsvis får jag hem fler julklappar på posten idag som ska fixas. Känns skönt att vara ute i god tid!

Jag vill ha advent nu! Sen måndagen efter advent åker jag, mamma och mormor till IKEA :) Sen ska vi även på julkonsert i december vi tre, mysigt!
Var hos mormor igår och lånade pussel, har kommit in i en pusselperiod nu igen, är riktigt roligt!
Jag hoppas moster min, Salva och Emilio har det bra i Italien denna vecka, dom slipper detta oväder här hemma iaf, får komma hem till ett vitt Sverige!

Känns skönt att en sak snart har löst sig helt också, en del kvar men den kommer denna månad sen är allt klart. Tack o lov för det, då kanske man börjar sova bätter på nätterna och inte går omkring med ständig huvudvärk och ont i magen.

Håller på fixa iordning hallen uppe. Har tagit dit min soffa och tvbänk, sen ställt dit Niklas tv. Ska köpa två hyllor på Ikea, en vägghylla och en som står på golvet, kommer bli bra där uppe! Fylla ut lite tomrum.

Nej dags att hoppa i duschen, sen kolla posten, sen bygga pussel! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar