söndag 14 november 2010

Helgen snart över

Söndag idag och helgen är snart över!

Fredagen hade jag praktik med Magnus, sen åkte jag till Gerdal och red Moose lite hårdare och han var riktigt laddad. Är nästan ett år sen jag red honom sist, så jag njöt av att få rida honom igen. Han har en speciell plats hos mig, han är den som jag hållit på med längst av alla hästar i mitt liv, i över 4 år. Han var den första hästen jag red in och genom han halkade jag in i travvärlden, har haft många roliga stunder med den hästen.
Sen fixade jag stallet efter Moose var tränad och begav mig sen till stan och plockade upp Malin på hennes jobb. Vi åkte och hyrde film och käkade på max innan vi åkte hem till henne och hade filmkväll och hade riktigt trevligt!

Lördagmorgon var vi upp tidigt, åkte iväg till Gerdal och Malin skulle till sin pappa och släppa ut hans hästar osv. Så medans hon var där så körde Kicki nyhästen Baltic och jag red Moose, som var ännu piggare idag eftersom jag låg i rygg på Kicki. Första vändan man travar är han alltid så lugn och fin, men ju varmare han blir i kroppen och för varje gång man börjar trava blir han bara mer och mer laddad.
Sen hade Malin kommit tillbaka så jag bytte framskor på Tuva sen fick Malin rida henne och jag tog Grace. Tuva var väldigt pigg och framåt, men Malin verkade gilla henne mycket, vem gör inte det?

Tackar Malin för en kanontrevlig helg, måste göras om!

Har iaf bestämt mig nästan helt för att plocka ut montélicensen igen. Eftersom jag inte får nån hjälp med foten, utan ska gå såhär tills den kraschar rejält. Jag missar dom roligaste åren i mitt liv, då har jag suttit hemma med en massa värk. Så jag tänker göra nåt roligt av det hela, mitt stora intresse och något jag verkligen vill göra, är att rida monté.
Jag komer nog få lite mer värk men då har jag iaf gjort något roligt som jag mår bra av.
Men det kommer krävas en hel del utav mig, då jag tänker göra det bästa för foten, men jag har ett mål nu och jag tänker inte ge upp förrän jag prövat. Jag har inte ridit monté på nåt år, så vet inte om jag klarar det, så jag tänker pröva. Har jag iaf haft roligt under tiden.
Ska ringa ortopeden imorgon för att beställa en tid för att få fixa ett par rejäla ridskor/stövlar så foten får ett bra stöd och hålls så stilla som möjligt. Sen ska jag börja träna från idag, så jag får bygga upp bra med muskler så jag inte tar i för mycket för tidigt och inte har muskler som klarar det, ska gå på sjukgymnastik 2 ggr i veckan, och har hittat backontrack för vad och knä som jag ska önska mig i julklapp, har redan för foten men den sitter inte bra då den trycker precis på hälen där jag har sytt som liten. Ska även beställa hem nyponpulver som är bra för artros. Och har även artrostabletter som ska tas dagligen.
Jag känner att jag ska finna en lösning för att klara detta! Det är mitt mål! :)

Jag hoppas du tänker efter rejält innan du beslutar dig. Jag har sett dig tävla och brinna för det du gör. Du är så talangfull och duktig, ska du verkligen ge upp allt?
Jag tycker att man måste ha ett eget liv och ett eget intresse på sidan om, vad ska man annars göra dom dagar man är själv osv. Motgångar har vi alla, men det gäller att se ljuset i tunneln och inte ge upp, för man kommer ångra sig sen.
Jag har iaf försökt nu, jag ger dig chansen att komma tillbaka, men det är helt upp till dig. Jag tänker inte fortsätta "jaga" dig för nåt du inte vill . Det är helt upp till dig.

Det är väl i den där åldern som man brukar märka om intresset försvinner eller stannar kvar.

Nej nu ska jag äta frukost sen när Niklas kommer hem igen ska vi ut i skogen och leta gran!

Älskar min Niklas <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar