torsdag 4 november 2010

En liten ängel

Det är vad jag har, en alldeles liten ängel, medryttaren Moah. Hon har tagit på sig mycket ansvar sen vi flyttade hästarna till Gerdal, hon har 4 dagar då hon sköter stallet åt både Tuva och Challe, sen är det tänkt att iaf tre av dem dagarna ska hon rida Tuva från och med denna helg nu när träningsschemat är klart.
Hon gör ett bra jobb och jag kan verkligen lita på henne, vet att hon gör det hon blir tillsagd. För mig är det GULD värt att ha sånhjälp! :)

Fick iaf en chock idag av en viss person som ringde, ingen har trott att * ska ge med sig, men ack den som sa så, för nu verkar det hända och tacka gudarna för det så vi kan lägga detta bakom sig. En MASSA sömnlösa nätter och jag har mått skit, men snart är det ur världen.

Idag har jag åkt med Magnus, jag är den såkallade praktikanten, haha!

Imorgon ska jag möta Moah i stallet vid 12, ska byta skor på Tuva bak sen tar vi en ridtur, tror jag tar Ebbe med som sällskap. Sen ska jag även rida Challe och Moose. Ska bli super roligt att rida Moose, ungefär ett halvår sen jag red han sist, och han är hela anledningen till att jag började med trav, han har en speciell plats hos mig.
Lördag ska jag också till Gerdal, Niklas lämnar mig där när han åker till Söderå. Sen hoppas jag Malin ska till Söderå på kvällen så hon plockar upp mig, och kanske skulle med ut och rida. Har iaf tre att rida, Tuva, Challe och Ebbe, sen får vi se om Kicki har nån som ska gå.

Med att försöka få hjälp har jag lagt åt sidan, jag får bara leva såhär tills det inte går mer. Och har bestämt mig för att hästarna ska inte få åka åt sidan för de, jag tänker inte rida en häst mindre bara för att tänka på foten. Jag vill leva och må bra, vilket jag gör på hästryggen, så foten ska inte få hindra mig, för jag tänker rida så många jag hinner med! Foten stoppar mig inte!

Kan någon ge mig december, har nästan tänkt ut vad alla ska få i julklapp, bara nån kvar som jag ej vet. Nu ska allt bara inhandlas innan 24 dec, men det blir ju lätt när jag vet nästan allt vad jag ska handla!

Kommer faktiskt sakna Söderå och just "hemma" mycket i december. Julen har alltid varit så härlig hemma. Jag är uppväxt med en massa tomtar och en härlig julstämning.
Dagen före julafton, mot kvällssidan så slår vi igång en julskiva med Christer Sjögren, sen plockar vi fram alla kartonger tomtar, pappa bär in granen sen ska det pyntas, godisbordet ska fyllas och sist men inte minst kommer Janne och det blir en liten uppesittarkväll.
Det har varit samma tradition varje år så länge jag kan minnas.

Nu ska det bildas nya traditioner tillsammans med Niklas, i vårat hus. Iår ska vi pynta med massa tomtar, ha ett godisbord osv. Det är dags för nya tider och släppa in nya traditioner, men det är inte alltid så lätt. Så saknaden kommer bli stor, svårt att beskriva, men julen är en högtid för sig, en väldigt mysig månad.

Men jag ser fram emot att få dela denna underbara högtid med den jag älskar mest på denna jord. Våran första jul när vi bor tillsammans. Förra året var en konstig jul, men 2010 började ju lyckligt iaf.

Det som har hänt från igår och bakåt är historia, man ska inte kolla så mycket bakåt, då grubblar man så mycket. Kolla in i framtiden och ta ett steg fram och se vad livet har att erbjuda! :)

Hoppas ni har det härligt därute i världen! För det har jag! Underbara kompisar, en fantastisk sambo, Stalla Vincitore med hästar som förgyller mina dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar