måndag 15 november 2010

En bra känsla

Dagen började rätt så bra, inget bestämt eller klart, men jag håller tummarna och hoppas på det bästa, men får avvakta iaf en vecka tills det bestäms nåt mer.

Jag ringde ortopeden idag för att boka en tid för att få fixa ett special skor/stövlar för att kunna rida monté. Nej då kan man ej boka tid där länge utan nu måste ma gå via läkare och få en remiss till ortopedtekniska för att få fixa ett par skor, snacka om att dagens vård och hjälp i Sverige bara blir sämre och sämre!! Så måste ringa läkaren imorgon för att fixa en remiss! Allt blir ju så krångligt och dom skapar bara mer väntetider. Varför en remiss för ett par skor?! Jag ska ju inte direkt operera, jag vill bara fixa ett par skor och ett par inlägg!

Träffade mamsen i stan idag, vi besökte jysk, rusta och willys, blev lite inhandlat iaf :)

Mamma och pappa kommer hit på lördag eftermiddag o stannar tills söndag:) Och Zeké min lilla plutt följer med <3 Mamma och jag ska baka lussekatter, knäck och nåt mer julgodis, sen ska mamma baka matbröd åt oss, perfekt :)

Tänkte ringa på veterinärpraktiken i domsjö denna vecka och kolla vad det kostar att göra syntest på hund. Både mamma och jag har en känsla att Zeké inte ser 100%, så skulle vilja kolla upp det framöver.

Imorgon ska hästarna få sista botulismsprutan, sen är det klart med dem. Sen har dom bara en spruta per år.
Nej nu ska jag ta och läsa lite i boken som jag lånade på bibblan idag. Imorgon blir det Umeå med Magnus, ska bli intressant. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar