onsdag 27 oktober 2010

Lite tidigt

Men jag sitter o lyssnar på julmusik! tihi! Om det bara kunde bli första advent! Tror jag aldrig längtat så mycket till julen som iår, och vet inte varför heller.

Jag har varit helt inställd på att Challe har sin vaccination i December, så det är ju ett tag kvar. Igårkväll tog jag fram hästpassena och såg att förra året fick han sprutan 2/11! Vilket är nästa vecka! Året innan hade han december så det är därifrån jag fått det. Iaf så blev det panik, men fick tag i veterinär imorse så ska fixa det denna vecka, och Tuva ska få sin första spruta. Så det blev löst fort, tack o lov!

Är lite småsugen på att dra in Challe på ridskolan på privatlektioner, dock klarar min fot inte den seriösa ridningen då det är för mycket påfrestning, så min tanke är att sätta upp drängen Sandra. Har pratat med en på ÖOR och man kan rida varannan vecka, tisdagkväll. Perfekt, för tisdagar är min dag och det är vid 20:00 tiden så hinner fixa stallet och rida hästarna innan dom som ska ridas. Måste bara få klartecken från Sandra om hon vill rida honom, bra för honom och då kan dom utvecklas tillsammans. När Tuva har vaccinationen klar är väl tanken att hon kan ta nåt pass istället för Challe. Men vi får se, inget bestämt.

Hoppas fortfarande att dom kör montélicens nästa år, mot våren så Sandra kan ta den med mina hästar. Hon är riktigt duktig!

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar