torsdag 7 oktober 2010

Saknad

Träffade Mia en snabbis idag, och tanken slog mig direkt : Ella!
Det är en häst jag verkligen saknar, hon gav mig den dära extra känslan, att bara få vara där gav mig så mycket ro i kroppen. Foten tog inte stryk av den ridningen, Ella hjälpte mig så mycket med det, jag kunde slappna av och bara njuta. Att se bilder på oss idag tycker jag är nog svårt, den hästen värderade jag högt. Önskade att jag bodde närmare så jag kunde rida henne som förut. Kan ännu känna känslan i kroppen ,det är en stor tomhet nu.*
Jag minns en tid förra året då jag behövde nåt att göra mer än nånsin, en tid då jag verkligen mådde skit. Att få rida Ella och umgås med härliga tjejer gjorde mig glad och på bra humör, den var rena dundermedicinen :)

Imorgon ska Moah rida Tuva själv för första gången. För att få henne tränad med och träningen utspridd så ska Moah rida själv nån dag i veckan, självklart ska vi även rida tillsammans, tycker hästarna är roligare också. Men vi kan inte alltid göra det, styper alltid för nån av oss att den ena inte kan. Och för den delen så uppskattar jag väldigt mycket att Moah rider Tuva, för med min fot/knä, som tar stryk av varje ridtur, så är jag så enormt tacksam för Moahs hjälp.
Jag litar på henne, och hon är väldigt positiv till att lära sig allt om trav osv, vilket känns extra roligt. Tror vi kommer bli ett bra team att få fram Tuva på travbanan :)

Träffade även Emilie idag, en kompis som betyder mycket men som jag dock träffar ALLDELEs för sällan, men nu har vi faktiskt träffats två ggr senaste två veckorna, framsteg! Men nu när jag snart har fått vindskyddet o hagen klar till hästarna så ska jag åka dit o hälsa på mera :)

Imorgon är det fredag! Ska til holmen och jobba hos Salva. Sen på kvällen ska vi äta ute med grannarna, skojsigt! På lördag ska jag o Moah rida ut sen så blir det middag med Ida sen hockey. Kanske utgång sen, inte bestämt än!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar