torsdag 21 oktober 2010

En härlig känsla

Jag har flyttat mina hästar till Gerdal nu. Och det stora pluset går till Charles De Gaulle som klev på transporten direkt, han har varit ett riktigt problem att lasta för dom som vet. I tisdags tog jag på repgrimma o ett långt grimskaft precis som Hans har gjort på honom, tränade lite NH för att markera att han går undan för mig och det viktigaste EFTERGIFT, jag gick mot transporten och vips talade vi samma språk för första gången och han bara klev in, jag gjorde helt på Hans vis och han lyssnade fullt, han gjorde mig så lycklig så ni kan inte förstå, jag är fortfarande så glad för hans insats <3

Jag var i Gerdal idag och red Tuva runt gropen + lite backar, och hon var riktigt på hugget så det var skoj. Mockade sen hela stallet och fixade för kvällen, och jag bara njöt!

Anledningen till flytten är av olika anledningar, vissa kan tycka jag har långt till stallet, men andra saker väger mer än det i detta fall.
- Jag kommer vara i stallet tre dagar i veckan för att träna mina hästar och ibland Kickis. Sen dom andra dagarna sköter Moah, min underbara medryttare! :)
- När det är som kallast och foten kommer vara som sämst så vet jag att hästarna har det bra och jag kan vila, inte behöva kliva upp tidigt för att ge dem mat osv, utan foten får tat lugnt, och det är viktigast.
- Kicki ska hjälpa mig träna igång Challe så vi får han till kval.
- Träningsvägarna är perfekta i Gerdal för att träna båda till start.

Jag är väldigt glad att jag kan ha dem där och jag är väldigt glad överhuvudtaget över att vara tillbaka i Gerdal, har trots allt varit mitt andra hem i ca 4 år, men i vintras tog allt som slut nästan helt, och har varit lugnt tills nu. Än fast jag många ggr om saknat allt så enormt mycket och önskat jag kunde komma tillbaka. Men idag står jag här och jag njuter verkligen av att vara där, där kan jag andas och släppa allt annat, och för mig är det guld värt!

Till veckan ska jag åka bil med Magnus hela veckan, ska ha praktik hos honom, ska bli riktigt roligt och lärorikt.

På måndag firar jag och Niklas 2½ år tillsammans, jag fattar inte vars tiden tagit vägen? Får se om vi hittar på nåt skoj, är ju en vanlig dag, roligare om det vart helg. Men men, inte mycket att göra åt. Älskar min Niklas ändå <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar