måndag 4 oktober 2010

Mysigt

Nu är hästarna inne för natten, dom myser nog och har det bra. Natten som var stod dom ute i den härliga storm som var, men Challe och Tuva är väldigt lugn i blåsväder, trots att dom står där det verkligen blåser mycket. Blåser det mycket hemma hos oss, så är det storm i stallet, för vindarna kommer direkt från älven och det biter i mycket i hagen, men hästarna är riktigt lugna med tanke på hur mycket det blåser.
Nån gång under dagen har två stolpar rasat lite in mot hagen, hur kan varken jag eller Niklas förstå, har det blåst så hårt att stolparna har släppt?!?! För dom lutar åt fel håll för att det ska vara hästarna. Aja i vilket fall så slog Niklas bara ner den igen, och hästarna märkte nog ingen större skillnad, dom stod där så lugnt.

Min mormor fyllde 65 i lördags och det firade den närmaste släkten med kalas, blev middag hemma hos mormor o strankan. Riktigt roligt och mysigt, så sällan man träffar mormor nu. Och söta Sonja var också där, hon är så charmig och söt så man vill äta upp henne.
Iaf så fick mormor blommor + vas av oss som Jenny fixat ihop såå snyggt! Mormor blev riktigt glad då en av hennes favoritblomma fanns med. Sen innan vi åkte hem så fick jag o Niklas två grytor + en pastaslev av mormor, sen det bästa med kvällen var nog när mormor kom och sa att ni har ju inte förlovat er än, men ni får eran förlovningspresent nu så har ni fått den så slipper den ligga här, blev ett gott skratt där. Så ni som läser detta så har vi inte förlovat oss, men av mormor fick vi en tidig present. Och det var väldigt fint och behövligt :)

Ikväll har jag donat på här hemma, och jag myste på hög nivå. Vet inte varför, men någon känsla som bara sköljde över mig om hur bra jag har det, hur bra jag trivs här osv.
Fick även paketet från Jotex idag, innehöll julgardiner, två lampor till jul, handdukar och påslakanset. Sen kom även förstoringen som jag o Niklas beställt på oss två, blev riktigt bra, ska bara hitta en ram.

Har börjat drömma tills vi ska renovera uppe i sovrummet. Vilka möbler jag vill ha, vilka färger det ska gå i osv, Ikea katalogen gillas just nu! :)
Och vill ha JUL, guuud så jag längtar!

Vi måste även ta oss i baken och åka till Söderå för att hämta min soffa, säng, soffbord, tvbänk osv, samt ALLA mina tomtar, för jag tänker inte lämna en enda en! :)

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar