söndag 24 oktober 2010

Grymt bra

Igår var jag och Haide och såg Björn Skifs som var grymt bra! Än fast jag inte känner igen alla låtar så gjorde det inget, hela showen var bra och påkostad, en trevlig lördagkväll var det helt enkelt!

På dagen var jag i Gerdal, skulle rida Challe och Grace, och Moah Tuva men hon var sjuk så allt blev ändrat. Började med att sömma om Tuva fram så hon skulle få lite fäste. Sen for vi ut på en tur, och bruden är laddad, fattar inget, haha!
Båda ggr nu när jag hoppat upp så är hon på helspänn och bakdelen väl förberedd för nåt bus, men hon slappnar av när hon gått förbi alla hagar. Sen har hon glömt bort att man står still när man hoppar upp, det existerar inte, så blir att träna det igen.
Runt gropen så har det ej frusit på utan sanden var mjuk och fin, så blev lite backträning i svag lutning, sista lutningen skippade jag, ville inte ta i för hårt.
Men bruden var laddad, låg på mycket och ville bara iväg, men hon är så snäll :) Sista backen så tänkte jag att nu får hon springa på bäst om hon vill, kanske hon vill galoppera, men icke, hon brände iväg i en trav som jag vet inte vad, vi flög fram och på hennes uttryck så såg man att hon älskade det. Var inte alls lång sträcka i en svag lutning, men bara det att hon fick trycka av lite, tror hon uppskattade det :)
Hemma i stallet så bytte jag bakskor på henne, hon fick guldskor med brodd, enkelt med brodd som sitter fast. Men vi fick bråka lite, hon har en tendens att dra undan benet, hovslagaren brukar bli less på det ibland, men hon prövar bara lite i början, sen ger hon sig, och så gjorde hon även igår.

Sen tog jag in Challe, han blev rejält ompysslad och bytte till vinterskor på honom fram, samma som Tuva, guldskor med brodb. Ska sömma om honom bak imorgon så han har lite mer fäste. Ska även ringa hovslagaren idag för att boka en tid för skoning.

Kan någon ge mig JUL?

Niklas o jag beställde lite julsaker från Jotex häromdagen. 2 par julgardiner, handdukar och en matta till badrummet och en julstjärna på fot :)

Iddag ska jag kratta ihop alla äpplen och he på lägdan så våra rådjur får lite mat, dom är så fina att titta på när dom är här på besök vissa dagar.
Imorgon bli det staden, låna några böcker, lämna in praktikpapper och tar nog en sväng till Gerdal när jag redan är i stan.
På tisdag börjar jag min praktik hos Magnus, ska bli roligt :)

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar