onsdag 22 september 2010

Ta en dag i taget

Senaste dagarna har hjärnan gått på högvarv, har sovit dåligt, konstiga drömmar osv.

Jag vet iaf att jag har en underbar pojkvän som alltid finns där. Flera olika djur som gör vardagen hur hrlig som helst, katt, hund, häst o kaniner.
Mina hästar är en enorm drivkraft, min stora fritidshobby som jag aldrig kommer släppa taget om.

Har idag fått svar från ortopedmottagningen att den 26/10 så ska jag få ha ett telefontid med min läkare, så har en månad på mig att komma på alla möjliga frågorm har redan nu en massa frågor i huvudet, ska bara se till att få dem nedskrivna på papper.
Min arbetsterapeut sa att jag borde berätta för henne om vilket problem med knäet jag fått sen i våra, så det tänker jag göra.
Sen efter samtalet så är det bara att bestämma sig om man ska börja processen med att ställa sig i kön för att operera nu, eller om man ska vänta nåt år, frågan är om jag orkar stå ut med smärtan fler år. Arbetsterapeuten sa så mycket nyttigt till mig att fundera på.

Det är både för och nackdelar med operation. Men jag ska vänta tills jag pratat med min läkare om det, så får vi se.

Har så mycket som jag vill göra. Kvällen ska jag ägna åt att söka jobb. För ett jobb nu skulle göra såååå mycket, finns så mycket planer här i Västanå, men allt hänger på ett jobb. Så ge mig ett, tack!

Nästa vecka ska jag på ett möte med min handläggare på försäkringskassan angående nedsatt arbetsförmåga. Sen ska jag fortsätta "kriga" med af om högre ersättning.

Nej dags att byta om för att åka iväg och rida med min medryttare Moah, är så himla roligt att ha sällskap på ridturerna och Moah är en riktig härlig tjej.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar