måndag 13 september 2010

En annan värld

Åkte till Söderå ikväll för att hämta lite varmare ridkläder osv.
Måste säga att är det nåt jag saknar så är det Söderå, förra gången jag var där när vi åkte till Göteborg tänkte jag på det oxå, det stället kommer alltid vara hemma, där man kan koppla av och släppa allt. Det är nåt med Söderå, nåt speciellt. Tänker inte så mycket på det när jag är hemma i Västanå, men så fort jag svänger in till Söderå så kommer alla känslor.
Jag bor väldigt fint och bra till nu, men mot Söderå är det stor skillnad, lite avsides, liten by, alla känner alla, där har jag släkt osv.

Jag tog en promenad med Zeké när jag kom dit, hälsade först på kusins nya tjej och dotter, trevligt att lära känna dem lite mer.
För många år sen umgicks jag mycket med min kusin, annat är det nu. Den tiden är också nåt jag saknar.
Sen fortsatte promenaden mot farmor och dit min faster även flyttat igen, vilket gjorde mig glad, så jag även fick träffa henne. För min faster är nåt som betytt mycket för mig under alla år. Bodde mycket hos henne under högstadiet, hade väldigt roligt. Blev ett tag hos farmor för att surra och allmänt umgås, farmor är nån man träffat varenda dag när man bodde hemma, nu är det aldrig, så har sagt att varje gång jag är i Söderå ska jag åka till farmor och umgås lite.
Sen blev det att promenera hem och äta middag med mamma och lite tjejsnack.
Var en VÄLDIGT TREVLIG kväll i Söderå!

Tänkte även hinna förbi min dvärgdräng, men tiden rann iväg. Många gånger tänker jag tillbaka på tiden då hon och jag umgicks ofta. Många skratt har vi delat, glädjetårar, hårda motgångar osv, hon har varit som en lillasyster för mig. Dom bästa minnena jag har från förra året är alla travtävlingar med henne, dom värderar jag högt och önskar jag kunde komma igen.
Hennes första seger minns jag än, jag hoppade av lycka, och att se hennes glädje värmde rakt in i mig, som hon kämpat, många motgångar och mycket slit, och ÄNTLIGEN fick hon sätta nosen först och visa dem vem som kan.

Min dröm är fortfarande att hon ska ta montélicensen med mina hästar och att jag ska få se henne och Charles De Gaulle på banan. Synd nog verkar det ej bli nån licensutbildning i höst på solänget, så ska ta reda på om det blir till våren, för då tänker jag vänta med Challe.

Sen botniabanan byggdes trodde jag inte att jag skulle bli nån som skulle åka den, men fel hade jag. Imorgon ska det köpas Norrlandskortet och det blir till att börja pendla en månad till att börja med. Jag är laddad till tusen och vill bara ha onsdag. Nu ska jag hålla alla tummar för dett detta fungerar bra, min dröm lever fortfarande kvar inom mig.

Har iaf strulat rejält med hovslagare nu. Den ena flyttade hux flux otan att man viste om det, sen hade jag hittat en ny, som blev sjuk förra veckan när jag skulle haft honom, ringde han idag, men han har blivit sjukskriven en vecka.. Jippi....! När man väl har friska hästar så styper det i annat, blir galen snart. Vill börja träna!
Men har iaf pratat med en ikväll som kommer på torsdag. Och har även fixat hästtransport till lördagens aktiviteter på Hägglundsdagen. Men tråkigt nog blir det ingen hockey för mig på lördagkväll, kommer få stressa väldigt mycket då. Och har ju tagit på mig detta på Hägglundsdagen så prioriterar det, kommer fler matcher :)
Pratade även med veterinären idag och ska få hästarna vaccinerade mot botulism, första sprutan denna vecka, så det känns bra. Bättre att vara på den säkra sidan då det är ett riktigt sorkår iår.

Nej dags för lite tvdags innan sängen kallar, Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar