söndag 12 september 2010

Regnväder

Tråkigt väder ute!

Men vad gör det, träden ska ändå plockas ner på äpplen och fraktas till stallet. Tänker iaf börja med ett träd idag, vi har ju fem så tänker inte rensa alla idag.
Måste börja göra gården redo för vinter. Plocka bort blommir och grönsakslandet, ställa undan kaninburen osv. Bärbuskarna ska rensas så dom är fina tills våren osv. Potatisen ska plockas upp och jordgubbslandet rensas fint från ogräs. Ja som nu märker har jag en del att göra, så bäst jag lyfter arslet och går ut nu när det slutat regna.

Igår fick kaninera flytta till ponnyboxen i stallet. Var tänkt ett tag att dom skulle bort, men så kom jag på den iden att ha dem i stallet, så flyttade dem igår, har dom stor yta att springa på med massa hö och spån och lite gömställen jag fixat åt dem, dom fick det så bra så.

Nästa helg är det Hägglundsdagen på lördag. Ska ta och lösa detta med hästtransport ikväll så sånt är klart, slipper jag lägga energi på det i veckan.
Har även varit hos bonden och kika på hö, som såg bra ut. Är så less på detta nu. Tänker inte göra om samma misstag nästa år iaf.

Tre dagar kvar, och jag längtar. Vet inte vad som gör att jag längtar så, men jag bara gör det, har ju varit med om detta förr. Men denna gången känns det så mycket roligare och jag är riktigt laddad. Måste fixa pendlarkort på stan imorgon eller tisdag, så det är klart. Ska bli roligt att få börja med praktik för att se hur allt går.

Måste även ringa hovslagaren ikväll, han måste vara frisk så han kan komma måndag eller tisdag, för sen är jag inte hemma på dagarna längre.

Och när det gäller Challe och kommande tid osv så har jag bestämt mig att det blir jag som bara rider honom, han är alldeles för personlig och behöver en och samma människa som tar han om honom så han får en trygghet osv.

TJING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar