torsdag 12 augusti 2010

Ord o inga visor

Var ett tag sen jag uppdaterade, men har haft en del att göra, jobb att stå i och en massa andra saker.

Iaf så har Tuva sista dosen medicin på måndag, och nu håller jag alla tummar att hon ska vara fri från hostan. Veterinären ringde alldeles nyss för att kolla läget, och sa att jag ska låta henne vila augusti ut, pgr av rötmånaden. Sen ska jag börja träna lite lugnt, och undvika dagar med regn och dimma i början.

En sak jag tänkte på, hästprataren sa något om att jag och Tuva är rätt så lika. Och har lagt mycket tanke på detta.
Jag är sjuk "foten" och hon är sjuk nu "hosta", men jag har aldrig gett upp, jag fortsätter kämpa då jag vet att en dag blir det bra, och jag är säker på att Tuva kommer göra samma sak som mig, hon kommer inte ge upp.

Challe har magrat en del under tiden på bete, det blir för lite för honom. Så idag flyttar dom tillbaka till stallet och sommarkollot är över för denna sommar, dom längtar redan tills nästa år när det är dags för sommarkollo hos svärföräldrarna.
Så nu får han beta ner det gräs som finns i hagarna vid stallet, sen blir det massa hösilage, krafft foder och så ska vi börja träna igång sakta men säkert.
För nu kan Tuva stå på box medans jag rider Challe, så då kan hon ej springa runt i hagen heller.

Efter mycket motgångar känns det som om det är påväg med rätt håll med hästarna!

Horus, varmblodet jag håller på rida in, har flyttat till Önska, alldeles ovanför Husum. Så nu har jag nära och bra att rida till honom i början.

För er som är intresserad så har jag ca 20-30 balar till salu. Säg till om ni vill köpa.

I helgen var jag o Niklas i Resele och det var kräftfest! Var trevligt att träffa allihopa igen, senast var när vi hade fest här hemma.

Jag längtar till Julen, pynta här hemma med tomtar och gran. Kommer bli den första julen som jag inte bor hemma och det känns skumt. Jag är van vid samma traditioner varje år. Nu är vi två och vi ska försöka lösa julhelgen på ett bra vis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar