torsdag 26 augusti 2010

Hösten närmar sig

Sommaren börjar lida mot sitt slut och hösten har tagit över.
Tycker hösten är väldigt mysig. Igår kväll åkte jag till hästarna runt halv 10. Började mocka o pyssla på sen tog jag in dem och då var det mörkt sen. Vet inte vad det var men nåt fick mig att älska just den stunden igår kväll i stallet, hösten, hästarna osv, LOVE IT!

I övrigt så peppar peppar så är TUVA FRISK :D Och jag är överlycklig!
Och höbalen som jag och Moah drog in på lon som skulle få torka lite, möglade efter några dagar, SUCK! Så jag och Moah fick dra ut alltihopa.
Ringde bonden på andra sidan så han körde ut en stor torrbal i hagen, vilket hästarna älskar! :)

Åker till Göteborg nästa helg med Ida, kommer hem måndag morgon. Och då ska Tuva o Challe börja tränas, GUUUUD så jag längtar! Ska fixa hovslagaren till veckan, så har dom nya fötter när jag är hemma igen för att sätta igång. Längtar efter att få börja köra Tuva, var längesen jag körde och det är så himla roligt.
Ska bli roligt att svärmor ska börja rida Tuva nu också, kommer bli roligt med sällskap, man kan rida långritter osv :)

Har även fått kontakt med en gammal klasskamrat som jag gick tillsammans med fårn 0-6, och blev faktiskt väldigt glad över att hon skickade ett mail häromdagen. Ska bli kul och ses och ta en ridtur tillsammans någon gång framöver! :)

Har varit lite mycket senaste veckan, så Horus har hamnat lite på sidan. Men nu är det ändring på det. Ska rida han i helgen sen ska jag rida han 3 ggr i veckan, så det blir nån ordning på honom och så att BrittMarie och Emilie kan rida honom.

Har även mycket i huvudet nuförtiden, mycket planer, men vet inte vad som kommer hända. När ena planen går i backen så fick man ta fram en ny lösning, och med en bra kompanjon så hoppas jag ro detta i land.

Imorgon fyller min barndomskompis o bästa vän Ida 20år! Sen på lördag ska Niklas o jag till Söderå på pizzabak, Ida också! :) Och sen på söndag är det middag hos svärföräldrarna.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar