tisdag 3 augusti 2010

VC

Ger ett stort PLUS till Husums vårdcentral, mycket bättre hjälp fick jag där än på Bredbyn. Nu återstår det bara att se vad försäkringskassan beslutar sig för, men har iaf gjort ett nytt försök, bara hålla tummarna.
Sen gick vi in på lite angående operation, men hon sa att jag skulle göra ett nytt försök att få tag i min läkare i Umeå för att rådfråga henne om det jag funderade över.
Och sen återkomma till dom på vårdcentralen när jag bestämt mig, synd bara att allt tar sån lång tid då. Först ska dom skicka remiss till övik, sen ska jag bli kallad dit, sen ska övik skicka remiss till Umeå, sen ska jag få vänta på att komma dit, senast jag var där var väntetiden 6 månader för ett besök, och nu vet jag inte om jag åker till umeå för ett besök eller om jag får tid för en operation då, hoppas jag får en tid för operation, annars tar det ju år innan jag får göra nåt.
Men iaf så har jag inte bestämt mig, ska på torsdag när jag är ledig göra ett nytt försök att få tag i min läkare i Umeå som var på semester senast, lite frågor jag har som jag skulle vilja ha svar på innan jag helt bestämmer mig. Är fortfarande tveksam, det är både för o nackdelar... Ska prata igenom allt med Niklas, mamma och lite vänner, bara för att få surra av sig och sen se vars det leder.

Var och red Horus igår, ett varmblod som jag håller på att rida in åt en tjej, väldigt trevlig kille, så himla mysig. Han står ovanför ridskolan just nu men har jag tur så hamnar han bara ca 10 min från mig så då blir möjligheterna bättre.
Eftersom jag inte har ridit på hela sommaren så är det så underbart att få rida på Horus, än fast det bara är ca 10-15 min varje gång. Men jag känner mig så fri på hästryggen, kan koppla bort allt annat.
Har även två hingstar jag ska försöka rida in åt en kille som ville ha hjälp, ska börja träna dem lite från marken någon dag när jag är ledig o det är fint väder, är bara 10 min härifrån så jag behöver inte åka långt.

Var och hämtade hö i Gerdal igår åt Tuva. Så imorgon ska jag och Moah stänga bete åt Challe och släppa han dit, sen ska Tuva få hö, för hon får ej äta gräs medans hon går på denna medicin.

Och har även fått ihop allt hö jag behöver tills nästa årsskörd, fick en chock när bonden kom och berättade hur många balar jag hade fått. För jag fick tag i två lägdor av en kille som inte behövde dem, och fixade en bonde som slog, och jag sa att cirka 15 balar behövs, men gör inget om det blir lite mer, slutade med att efter han balat alltihopa så blev det 43 BALAR! Plus att jag har 20 hemma i Söderå. Men har en som ska köpa lite hö av mig, för 64 balar behöver jag inte.
En bild på mig och Niklas från Östersund!

Nej dags att snart sova, tar en sovmorgon imorgon, jobbar 16-21 imorgon kväll sen ledig torsdag o fredag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar