torsdag 26 augusti 2010

Jag kan...


... inte annat än att älska denna underbara Lykke Tuva!
Skulle prova westernsadeln men när jag la på den såg den inte alls ut att sitta bra, så jag skippade den, slängde på tränset och red iväg barbacka. Tuva är inte riden på hela sommaren medans hon gått på bete, och innan dess har jag aldrig ridit iväg själv såhär längs vägen, hon är ju knappt inriden.
Men vilken klippa, skrittade iväg lugnt och tryggt på långa tyglar, smackade på henne så hon började trava några steg osv. Vände hem efter en bit, då blev hon genast mycket piggare så fick hålla i henne lite, men inga försök att se om jag kunde ramla av.
Känner på mig att jag och Lykke Tuva kommer få många roliga minnen tillsammans! :)

Insåg även när jag var ute på min barbacka tur att hösten är den mysigaste årstiden. Var så mysigt att vara ute o rida barbacka när det började mörkna, lagom kallt, inga flugor o skit. Och det lukar så gott ute. Jag älskar HÖSTEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar