fredag 9 juli 2010

Snabb visit

Idag blev en snabbvisit till Sundsvall med mamma.
Åkte ner tidigt imorse, besökte Ikea, Hööks o Gallerian sen mötte vi upp killen jag skulle köpa sppedcarten och selen av, sen åkte vi hem.
Är väldigt nöjd över selen, den är i väldigt fint skick, och var väldigt billib, det var värt att åka ner till Sundsvall för att köpa den.

Mamma och jag samtalade om allt möjligt påvägen ner, men efter en lång prat stund om en viss sak så såg jag det tydligt i mina ögon vad jag ska göra för att hjälpa dig, så jag hoppas du får för dem, för då kommer jag ställa upp o finnas där så du får licens o tävla :)

Tuva hostade inget idag än fast hon sprang, så jag hoppas hostan snart är över. Hon ska stå hela nästa vecka också, men ska prata mer veterinären. Men nu vill jag börja träna henne, för vagn o under sadel.
Var o hälsade på hästarna när jag lämnade speedcarten där idag, Tuva stod lugnt i hagen, så jag testade henne lite, tog sats och la mig över ryggen, där stod hon som ett ljus med öronen framåt o såg nöjd ut, jag blev sååå glad! Att jämföra med när jag började rida henne, så går det inte förklara skillnaden på henne nu, hela hon har "förvandlats", jag är väldigt glad över att ha fått leasa denna underbara häst, ser fram emot en rolig tid med henne.

Challe Kalle är som vanligt underbar, kommer alltid i full fart emot mig när jag kommer till betet, min bästaste stjärna!

Nu ska jag storstäda, gör övervåningen idag och nedervåningen imorgon. Blir lite kalas här imorgon eftermiddag/kväll med underbara personer, kommer bli så roligt! Människor man nästan aldrig träffar, roligt att få umgås en kväll. Och lilla Sonja kommer också :D

TJING

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar