måndag 5 juli 2010

Min lediga dag

Gud så underbart det har varit att va ledig idag! Tog en sovmorgon, sen blev det en film innan jag kände för att kliva upp och göra nåt vettigt.

Helgen har passerat fort, har jobbat hela helgen, sovit dåligt. Framförallt natten mot lördag, sov inte alls, vaknade ungefär en gång varje kvart, enda jag kan komma på som anledning är oro?!
Slutade iaf 13:00 på lördag, hem och fick agera skjuts till Niklas +grannar som skulle till stan, sen hann jag hem o vila innan jag följde med svärföräldrar + Lovisa till stan, blev bjuden på mat på Safari, sen åkte vi på hamnfesten, tyckte inte att det var nåt speciellt där, jag o Lovisa åkte en karusell, måste ju småstarta innan Göteborg i September!
Kom väl hem runt halv 12 och blev raka vägen i säng.

Idag går Tuva på sista dosen medicin, sen blir det vila i två veckor, och Challe vilar också, så inte Tuva springer så mycket i hagen när jag är ute med Challe.

Har mycket planering i huvudet just nu. Jobbar tis - ons - tor. Sen på fredag åker jag o Mamma till Sundsvall, blir Ikea och jag ska även köpa en speedcart och en sele som jag fått till ett kanonpris, så kan inte missa detta. Sen kommer hela fredagskväll gå åt att städa hela huset, framförallt övervåningen inför lördagens bravader.

Vill att dessa två veckor ska gå fort, längtar tills jag får börja träna Tuva och Challe, framförallt Tuva, nu när jag får vagn så kan jag variera träningen mer, ska ta och skriva upp ett träningsschema för båda hästarna. Dom kommer tränas mycket ihop så dom kommer nog till kval samtidigt, längtar tills den dagen!

Nej nu är det dags att göra andra vettiga saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar