lördag 10 juli 2010

Lördag

Och jag är ledig, känns väldigt skönt :)

Tackar Maria för hjälp att få tag i Vet, så Tuva ska få vila en vecka till, är hon ej bättre så ska hon få en dos starkare medicin så hon blir kvitt hostan helt. Hon är rätt så bra nu, hostade inget igår när hon sprang en repa, men i förrgår hostade hon lite enligt svärmor, men hon är mycket än när veterinären var här.
Två till tre veckor sa vet att jag helt skulle låta henne vila nu, om jag kunde det, och hellre får hon vila nån vecka mer, så man ej börjar träna för tidigt. Visst är det synd, för kan ej rida Challe heller för då springer Tuva så mycket i hagen, men tror jag ska göra en liten hage hon kan stå i medans jag rider, kan hon ej springa. Så får plutten röra på sig lite iaf.

Nej nu ska jag fortsätta städa osv så det är rent och fint inför kvällens festligheter. Mamma, pappa o Kenta kommer runt lunch, har ju tält som ska upp, stolar o bord ska hämtas osv och såg på vädret att solen ska skina ikväll! Det kan inte bli bättre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar