torsdag 1 juli 2010

Nya mål

Dagen har gått åt att tänka vad som ska hända i framtiden, och jag har blivit en aning klokare. Satt upp lite mål, blir högskola hösten 2011, innan dess ska jag ha läst in nån kurs, höjt lite betyg osv, tror jag vet vad jag vill nu.

Sen återstår frågan om operation, är mer och mer inne på att operera inom en snar framtid, ska prata med en läkare så får vi se vad dom tycker, behöver nån att prata med innan jag bestämmer mig.

Hästarna flyttades till Gidböle igår, till svärföräldrarna. Jenny red Tuva och jag tog Challe, dom förvånade mig båda, mest Challe, trodde han skulle bli rädd över älven, men med Tuva först och hennes trygghet så följde han lugnt efter henne. Vilka klippor jag har :)

Veterinären var här för nån dag sen, Tuva har nu fått medicin för hennes hosta, hon har 6 dagar kvar, sen ska hon vila innan jag får börja träna, chh då tränas det för kval :)
Igår visade hon verkligen vilken underbar häst hon är, måste säga att jag är stolt över henne, skillnaden sen hon kom är stor, jag är nöjd med hennes positiva framgångar, hennes trygghet och lugn.

Hästarna STORtrivs på sitt nya bete, mycket gräs, mycket skog att vandra i och ett vindskydd, det kan inte bli bättre! :)

Nej nu ska jag iväg på jobb, slutar 21:00, då blir det att åka direkt till hästarna och ge Tuva medicin.

Challe fick förresten tänderna fixade när veterinären var här, han var väldigt vass på två ställen, men är nu bra i munnen :) Nästa koll blir i höst.
Veterinären ska återkomma åm några veckor och kolla tänderna på Tuva och vaccinera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar