söndag 27 juni 2010

Bygga bete

Vaknade runt 11, klev upp strax före tolv.
Dammsugade, skurade, sanerade Zeke hår, fixade blommor, käka frukost osv på 1½ timme, det gick undan alltihopa.

Zeke lämnade vi hos mamma o pappa igår, var o hälsade på dem i Hägglundsvattnet.

Ska ta och åka iväg och flytta hästarna från bete sen riva deras beteshage, åka till svärföräldrarna och sätta upp den nya beteshagen, där dom ska stå hela sommaren.

Måste bara hitta en "tuff" ryttare som kan rida en av hästarna dit, ska försöka ta mig över ån, den smala bron där vattnet rinner och det låter mycket.
Tuva som bara är riden längs vägen lite kan jag inte garantera hur hon reagerar, Challe vill jag rida själv då jag vet vad han gör i alla situationer, vet bara att han kommer inte gilla att gå över den där bron, så Tuva blir hans draghjälp, hoppas bara hon går över. Men gäller bara att hitta nån som vill rida henne. Nåt sätt måste jag lösa det på, är så bökigt att ta den andra vägen, den blir mycket längre och Tuva hostar imellanåt så vill ta den kortaste vägen, för längs storvägen vill man springa så man inte möter lastbilarna.

Ska iaf ringa veterinären imorgon så han får kika på Tuva, plus vaccinera och raspa tänderna på.

Börjar jobba imorgon, sju veckor i sträck.
Ska även fixa så Husum får mina journaler, så jag får prata med en läkare.

Skriver mer sen, TJING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar