tisdag 13 juli 2010

Längtar

Helgens festligheter blev väligt lyckade, jag blev så glad över att alla som kom uppskattade det vi gjort, så det kändes bra att alla åkte hem och var nöjda.
Fick träffa super söta Sonja, bara älskar den ungen! Ser fram emot att hon ska bli en ridtjej med mig, ska hitta en hjälm som passar henne bara, tror jag har en hemma, ska bli en riktig tjej av henne också! :)

Hästarna går o latar sig i hagen, Tuva är inte helt OK än, så i slutet på veckan ska jag ringa VET om hon ej slutat hosta, då blir det en starkare dos medicin, så den försvinner helt, men det är stor skillnad nu mot tidigare, så bättre är det, men inte helt bra.
Och tuva blir tjockare och tjockare medans Challe magrar, så nu blir det till att ge han kraft foder 2 ggr/dag så han får upp hullet igen, för detta går inte.
Längtar tills Tuva är frisk så jag kan börja träna båda två, har mycket planer för dem nu. Blir roligt att dom får tränas tillsammans, kan jag och min medryttare Moah rida varsin, kommer bli suuuuper bra!

Sitter och väntar på att Niklas ska komma hem, han håller på fixa ved, vi ska åka till stan och hälsa på farmor på sjukhuset, sen käkar vi i stan då det är middagstid då. Ikväll ska jag pyssla om hästarna mycket och smörja träningsselen så den är redo att användas när Tuva är frisk!

Har senaste dagarna testat Tuva lite på saker som hon var småsur över när jag började rida in henne, men har konstaterat att jag får verkligen göra vad jag vill med henne, hon är en klippa!
Hon är så himla mysig att hoppa upp på barbacka i hagen sen bara sitta på hennes rygg medans hon betar och går runt i hagen, hon bryr sig inte om nåt.
Challe däremot kan jag inte hoppa upp på utan pall så kan ej göra samma sak på honom, men han är min stjärna ändå!

Imorgon är det trav på änget, åker dit och ska se Kvarten gå premie! :) Ska bli så spännande! Erik o Elisabeth som jag hyr in hästarna hos ska åka med mig på travet också.

Håller på bli galen på att inte få rida!!!! Men inom en snar tid så är jag tillbaka på hästryggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar