torsdag 24 juni 2010

Underbart


Ja då var avmaskningen fixad, gick rätt så bra, Challe började trixa, men så länge jag håller mig lugn och väntar ut han, visar att detta är inge farligt, så då går det, min favorithäst!
Tuva var någorlunda snäll, tjurade lite men gav upp, lilltösen min!

Måste än en gång berömma dom jag hyr in hästarna hos, man behöver inte ens fråga om hjälp, dom bara finns där och hjälper till med allt möjligt, en ELOGE till dem!

Imorgon är det midsommar, och mina två brudar Marielle och Ida kommer hit också, underbart! Vi ska först käka middag hos grannarna, sen bär det iväg på andra sidan älven för fest, blir nog trevligt. Tar med mig cykeln så jag kan sköta hund och häst på denna sida älven under kvällen eftersom hästarna går inne på natten då jag tempar Tuva.

Måste ringa försäkringskassan på måndag IGEN, dom på arbetsförmedlingen säger en sak och försäkringskassan en sak, fast det är ju fk som betalar ut pengar osv så jag hoppas dom har rätt, funktionshinder som funktionshinder, enligt dom har jag snart rätt till högre ersättning!
Till veckan hoppas jag kunna göra ett besök på vårdcentralen i Husum, angående nya intyg och lite prat om eventuell operation.

Inser att Challe är min hund! Han följer mig än vart jag går, min lilla plutt <3>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar