tisdag 22 juni 2010

Typiskt

Alltid är det något.
Tuva har hostat nån enstaka gång den senaste tiden, men vem som helst kan ju hosta till nån gång. Men senaste dagarna har hon hostat lite mer. Så från och med inatt ska dom stå på box nattetid, så ska jag ta tempen på henne varje morgon för att se om hon har feber, dom blev avmaskade igår, men ska ge lite till på torsdag när jag får mer.
Pratat med veterinären idag och är det inte nån förändring efter midsommar skulle han komma och kika på henne, han ska ju även vaccinera och kolla tändera på båda två också.
Nu när jag skulle börja sätta igång henne så händer det nåt annat. Bara vänta på att hostan försvinner så vi kan träna för kval :)

Har även hittat ett ställe jag ska börja åka på om några veckor. Ska rida lektioner med både Challe och Tuva för instruktör. Tuva vill jag ska bli så smidig som möjligt i kroppen så tar jag hjälp av ett proffs för att "skola" henne riktigt. Vill ha en sån varierad träning som möjligt.
Challe kommer ju bli min ridhäst på heltid efter hans "travkarriär", så tänker börja skola han lite smått nu mot dressyrhållet. Hästarna mår bara gott av varierad träning. Kommer inte träna ofta, nån gång i månaden, ska bli roligt iaf.

Sitter och väntar på att älsklingen ska komma hem så vi får kvällsfika, har dukat upp så fint med fika och ljus, väntar bara på min andra hälft <3

Har även planerat och tagit tag i en sak idag, det som är roligt att varenda man pratat med tycker det låter bra och vill gärna komma, det gör mig glad :) Människor man inte kommer träffa speciellt ofta framöver sen man flyttat, så känns det roligt att få samla alla en kväll.
Skulle mer än gärna vilja ha en släktträff på mammas sida också, det var många år sen sist!

Imorgon ska jag nog ta mig en tur på Challe, ta tag i träningen på honom nu efter hans lilla vila.
Ska även komma ihåg imorgon att ringa Hans så han får komma ut en dag och träna Tuva och Challe lite med lastning så det sitter.

Godnatt mina läsare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar