måndag 21 juni 2010

Sol och måndag

Dagen började bra, solen sken och rätt så varmt ute.
Skulle åka till Husum och ta ut pengar åt Pelle, sen köpa avmaskningsmedel. Hann inte mer än några hundra meter så fick jag lov att stanna bilen, PUNKA höger fram, SUCK! Då var den dagen förstörd!
Men bästaste Niklas hade sin bil hemma så sprang hem för att hinna till Husum, tog ut pengar och åkte direkt hem, hann inte mer än till stallet så var Pelle där, en timme tidig, hehe.
Hästarna blev skodda, och alltid lika bra när det är Pelle som skor. Nu för tiden måste man bara hålla reda på när han är hemma, han har semester titt som tätt, men tydligen åker han i början på Juli så jag hade tur som hann få han till att sko nu innan han åker, för när det gäller att sko travhästar osv tycker jag han är nummer ett!
Han hade även varit snäll och hämtat ett nytt täcke på solänget sen tog han med det andra jag hade i stallet, tävlingstäcket jag köpte till Tuva var för litet, så bytte till en större storlek.

Eftersom jag inte hann ta ut avmaskningsmedlet så var svärmor snäll och gjorde det :)
Har avmaskat dem ikväll, Tuva var inga problem. Men med Challe visste jag det skulle bli problem, han hatar dessa "sprutor" i munnen sen han skadade sig förra året, men efter mycket tålamod och lugn så fick jag i honom sprutan, och det kändes skönt, men han lyckades få ut lite. Så för säkerhetsskull åker jag och tar ut sista paketet imorgon så han får mer, även Tuva ska få mer eftersom hon har hostat. Blir det ingen skillnad efter avmaskningen ska jag ringa veterinären och höra lite, men tror att detta är felet.

Och jag är super glad annars, för jag fick ju hem världens bästaste pojkvän igår kväll, nu slipper jag gå ensam!

Ska ringa Otropedkliniken i Umeå imorgon, dom måste skicka ner journalkopior till Husum så jag sen kan åka dit i slutet på veckan angående foten, jag måste ju börja nånstans, och det verkar vara på vårdcentralen.

Efter att ha varit och pysslat med hästarna ikväll så kom jag fram till en sak, vet inte om det blir så, men för mig kändes det rätt så bra, jag har svårt att lita på personer, den enda jag kan lita på är mig själv, och är det bara jag kanske det blir enklast, slipper jag oroa mig, men det får jag fundera ut sen. Men Challe är min, och vi ska följa varandra genom livet, han ska finnas vid min sida när jag behöver honom. Jag måste kunna släppa taget nästan helt om det blir så en dag, och risken är att jag oroar mig ändå. Men vi får se vad som händer i framtiden :)

Nej nu har älskling kommit ur duschen, nu ska vi planera lite för kommande veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar