lördag 5 juni 2010

True Colors

En riktit bra låt som fastnat på huvudet sen Sex And The City 2 filmen är True Colors!

Idag har gått åt att först dragit ris med Lovisa samtidigt som Niklas sågade klart. Sen så hjälpte Lovisa mig med beteshagen, tusen tack!
Har nyss ätit klart och tänkte åka iväg och fixa klart hagen, sen ska jag sätta ut Zekés agilitybana och träna honom lite. Köpte ett till hinder åt honom igår, så har två hinder nu, plus tunnel. Och ska fixa slalom och vippbräda imorgon. Agility är något han verkligen gillar och lyssnar bra på.
Jag längtar tills måndag då han blir kastrerad, för sen ska jag lägga ner mycket tid på honom, min älskade hund.

Hästarna vilade idag, ska träna dem imorgon. Blev lite fundersam efter senaste passet med Challe, så måste leta en bra väg, ca 400-600m lång och RAK, för att hitta det bästa sättet och få honom så bra som möjligt. Minsta lilla sak gör mig misstänksam, men jag är bara så noga och så rädd om min stjärna. Tur Magnusson kommer hit framöver för att kolla tänderna på båda, vaccinera Tuva och ska be han kolla igenom Challe då lite.

Har mycket tankar i huvudet, velar fram o tillbaka. Men har bestämt mig att sommaren får utvisa. I höst bestämmer jag mig för "framtiden" och vintern. Men det finns flera olika sätt att lösa allt på. Jag vill, men ändå inte. Kommer jag komma tillbaka som idag?

Men en sak vet jag, mitt mål att ta mig tillbaka kommer vara Challe, att ha honom vid min sida vid det tillfället kommer göra att jag kommer kämpa mig för att en dag kunna rida igen och leva ett bra liv.

Så om Challe ej håller som travhäst, så förblir han min kämpesten, min vän, stöttepelare och skogsmulle, min drivkraft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar