tisdag 1 juni 2010

Good things

Har haft en bra början på denna vecka, i stora drag iaf!

Började med igår då en tjej ringde och garanterade mig jobb hela sommaren, perfekt! Blev super glad och hämtade schema samma dag, 7 veckor i sträck på Björkhem i Gideå, längtar redan!

Negativa med måndagen var att när jag var påväg till Husum för att tanka så tyckte ja bilen lät väldigt konstigt, så efter jag tankat hämtade svärmor upp mig och jag lämnade bilen. Fick låna hennes bil till Gideå sen hämtade jag upp henne på hennes jobb.
Niklas for och kikade på bilen sen och då var det ett framhjul som satt löst?! Helt plötsligt bara sådär.. Och vi vet varför nu, Niklas lämnade in den på framvagnsinställning förra veckan tro ja det var, och då drar dom inte fast hjulen riktigt, har en vän som råkat ut för samma sak.. Tycker det är TRAGISKT! Här betalar man en massa pengar sen kan dom inte sätta fast hjulet till 100% :S Men nu hände ju inget då jag slutade köra osv, tack o lov.

Inatt har hästarna gått ute, och dom gör det även inatt. Har städat i stallet och ska in med nytt spån imorgon så det är fräscht. Och under sommaren när dom går på bete tänkte jag köra högtryckstvätten där också.

Har iaf dom bästa människorna att ha hästarna inhyrda hos! Dom fyller på vatten åt hästarna och hjälper alltid till om man frågar.
När jag var i stallet ikväll så kom en bonde förbi som sköter om deras lägdor och berättade att en av lägdorna kunde jag stängsla in åt hästarna, vilket är super bra.
Och Bettan var ledig på fredag så hon erbjöd sig att hjälpa mig, så då ska vi fixa hagen då! :)

Imorgon blir det staden, ska på af, och på granngården, sen ska jag nog in på gallerian och köpa nå småsaker plus hitta en fin blomma till Bettan o Erik som tack för all hjälp, de är dom värd!

I helgen ska jag äntligen till Emilie och Ola! Har saknat mina vänner så, senast jag var där var på nyår, och det är ALLDELES FÖR LÄNGESEN! Så åker dit, troligast fredag och stannar tills lördag, sen på lördag så följer Zeke med mig hem.
För på måndag ska han kastreras. Känns kanonbra att få det gjort nu, hoppas han blir bättre på makeringsbiten så han kan bo hos oss mera, saknar min plutt.

Kattungarna som svärmor har växer så det knakar, längtar tills vi får ta en hem en liten sööt. Får Zeké en lekkompis.

Var även ute med Challe igår, och inser vilken klippa jag har till häst, han är bäst!

Tjing så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar