söndag 20 juni 2010

Snäll pappa

Jag har en sån snäll pappa, jag har nämligen slut på hö idag, så i eftermiddag så kommer han upp med ett mindre lass med hö så jag klarar mig lite.
Inom en vecka så flyttar dom till svärföräldrarna och har skydd i hagen så då går dom ute dygnet runt, vilket gör att dom inte behöver något hö.
Men som det är justr nu så får dom stå inne på nätterna när det har spöregnat eftersom dom saknar skydd, och då behövs det hö, sen ska dom avmaskas på måndag och då måste dom äta hö nån dag.

Ska träna horsemanship med hästarna idag. Ska komma ihåg att ringa Hans idag också, han ska komma ut framöver och träna Tuva.
Tuva trampade av sig en till sko på bete igår, men ska dra av bakskorna idag, sen ringa hovslagaren ikväll så ska jag sko båda hästarna till veckan, nya skor så är träningen i full fart.
Ser verkligen fram emot att lägga ner massa tid på hästarna igen efter deras kortare vila, Challe fortsätter med intervallträning, på denna korta vila har han inte tappat nåt så.
Jag går i tankarna att westernskola Tuva lite, skulle vara roligt, är en sån avslappnad ridstil och gör ng bara henne gott.
Min viktigaste del i ridningen med henne är munnen, lugna tygeltag och inget slit och drag, vill att hon ska vara lätt i munnen, lätt att stanna och styra, ska inte vara nån dragkamp. Båda mår bäst av det.

Idag är det ju faktiskt SÖNDAG och ÄLSKLINGEN kommer hem ikväll :D Så lycklig! Risken är att det blir sent men eftersom jag inte gör något imorgon så hoppas jag att jag lyckas hålla mig vaken! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar