torsdag 17 juni 2010

Ensam

Ja då var det snart helg igen, veckan har susat förbi.

I tisdags var jag på stan och shoppade lite, sen hade jag introduktion på jobbet, sen bar det iväg till solänget, tänker fortfarande på den hemska olycka som inträffade.

Igår hade jag min underbara vän Ida här, Ida bakade medans jag storstädade, bra team! :)

Idag sov jag till ca halv 11, sen har jag fixat med lite blommor, rensat ogräs i potatislandet, pysslat med kaniner och löst korsord.

Ikväll blir det lugnt, myskväll med älsklingen då han sticker till Göteborg inatt, runt 03:00 tor jag dom drar. Och detta är första gången vi sover på varsitt håll sen vi blev tillsammans igen, känns riktigt skumt. Gud så jag kommer sakna bästaste! <3
Men jobbet ringde idag så jag ska jobba lördagkväll, så då har jag en dag räddad.

Imorgon kommer Moah, vi ska pyssla med hästarna. Jag skulle ju sätta igång Tuva denna vecka, men hon har börjat hosa, så imorgon ska dom avmaska, tror det är felet. Sen får hon ta det lugnt över helgen sen blir det andra bullar. Längtar tills den dagen hon kommer till kval, vill bara börja träna nu, så man får komma igång! Bästaste Lykke Tuva!
Moah har ännu inte ridit mina hästar, men det ska vi börja med efter helgen, ska lära henne allt om trav så vi sen kan träna ihop när det vankas intervaller och allt osv, känns kul.

Har även suttit inne på nätet och kikat lite, ska beställa en mugg med en bild på mig och Challe, som Ida tagit. Sen funderar jag på ett pussel. Men ska beställa en fotobok, det är jag säker på, med bilder bara på Charles De Gaulle, men tror det inte blir förrän till hösten.

Sitter och planerar lite för vad jag ska hitta på ute också, med alla blommor osv vill jag hitta på nåt fint, satt och skissade lite igår. Men det svåra är att man vet inte hur man vill ha det, för inom en tid ska en häck upp vid vägen, och tanken på att göra en liten damm av nåt slag är också tänkt, och det blir ju inte iår. Så det är svårt att veta då vars man ska plantera blommor osv, men man får väl göra nåt iår, och sen får man väl ta bort det nästa år om det är så.

Nej nu ska jag lösa lite korsord innan hästarna ska kollas på bete och vatten ska fyllas på. Ska regna imorgon så dom får gå ute inatt sen byta hage imorgon efter avmaskningen då dom ska få äta hö i 1-2 dagar. Sen är mitt hö slut så måste till Söderå och hämta ett nyss lass.

TJING

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar