måndag 31 maj 2010

Ny vecka

Var ett tag sen jag bloggade märker jag, har haft fullt upp så har inte riktigt haft tid att sätta mig ner och skriva lite.

Challe har kommit igång i träningen iaf, idag blir det backträning. Märkte sen senaste passet att han har nog rätt så bra kondition ändå, bara jag som mes kör, fast de är mest med tanke på tidigare skada. Men nu blir det andra bullar, ska sätta mer press på honom nu, sakta men säkert, så blir det nog bra till slut!
Tuva har haft några dagars vila, hon fick en tappsko häromdagarna som jag slog på igår. Men hon var värd några dagars vila, har hon fått smälta in allt som jag gjort senaste tiden osv, blir en ridtur ikväll, hon ska börja få mera träning nu också.


I lördags var det Hägglundsfesten, hade underbara Ida & Sara som fixade hår o smink och blev supernöjd, knappt att pojkvän kände igen mig, haha!
Efter hägglundsfesten drog vi på krogen, vart en riktigt bra kväll! :)

Solen skiner idag och jag har massor att göra. Vi ska även fixa klart med skyddet i beteshagen denna vecka sen sätta upp linan, så får dom börja gå ute dygnet runt där, blir nog bra.

Har även planerat in lite kvaldatum för mina två pållar. Jag vet att dom har en bit kvar, men har man satt ett datum har man nåt att sikta mot, sen om det inte stämmer exakt överens gör ju inget.

Ska avmaska hästarna imorgon också, sen ringa veterinär för vaccinering av Tuva samt tänker jag kolla tänder och raspa dem, så vet man att det är fixat och att det ser bra ut.
Måste även in med henne på banan, men det blir längre fram, för ett friskintyg, och det kommer min stjärna klara utan problem!

Det är konstigt ändå, när man flyttar hemifrån, men inte så himla långt, så försvinner en nära vänskap så lätt, jag försöker imellanåt att få tillbaka de, men utan större resultat. Än fast jag bor en bit ifrån så bor vi inom samma kommun, inom samma stad. Men inget är alls längre som förut. Jag försöker finnas där, men responsen har varit liten. Jag tycker det är synd, du har alltid varit viktig för mig. Men du kanske inte behöver mig som förut, du har dina vänner och ditt liv. Förut vet jag att jag var superviktig för att allt skulle rulla framåt för dig, men idag, känns jag som vem som helst. Jag flyttade och fick släppa taget om en del, kunde inte ha koll på ALLT längre, men det måste väl inte betyda att allt ska försvinna.

Kämpar man inget, så händer det inget. Vill man verkligen nåt, då går det, det gäller bara att inte ge upp.

Jag kommer aldrig ge upp förrän den dagen jag har uppnått mitt mål, sen får det gå hur det vill, bara jag kommer dit.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar