onsdag 9 juni 2010

Första dagen

på mitt nya jobb. Hade inskolning idag, har det även imorgon (dag) och fredag (kväll) sen jobbar jag lördag (kväll), perfekt!

Sen är jag ledig tills efter midsommar då jag hoppar på mina 7 veckor i sträck. Men man vet aldrig om man blir utringd innan midsommar, bara roligt att få jobba mera.

Var i stan idag efter skolan, Marcus åkte med mig in för han hade också några ärenden. Jag var förbi på veterinärkliniken och köpte en bunt med foder åt Zeké, dyrt är fodret men väldigt bra, hellre lägge rjag pengar på nåt riktigt bra än nåt billigt som man kan köpa vars som helst.
Sen fixade jag en gratis vaccination åt Zeké genom att jag ska ha en klisterlapp på bilen där det står Domsjö veterinärpraktik, inte mig emot. Men ska vänta med att vaccinera, Zeké uppskattar nog inte att åka på kliniken igen redan nu.
För övrigt så är han redan nu en helt annan hund. Markerar inte alls ute som förut, på en sträcka han pissade cirka 10 ggr förut så pissar han MAX 2 ggr på samma sträcka nu. Och han har inte hittils pissat inne, än fast han fått vara ensam några timmar i sträck.
Han har fått en glad matvana då han nuförtiden älskar mat, det försvinner så fort det kommer i skålen, förut åt han typ aldrig upp maten..
Han är väldigt noga att hålla koll på vars jag är, där vill han vara. Som nu när jag sitter vid datorn ska han alltid ligga på mina fötter. Han är försiktig med att lägga sig på rygg, rädd för att det kanske ska hända nåt. Han har inte vinkat sen kastreringen, bara det säger väl nåt? Det är inte samma tryck i han som förut.
Men det märks att det som hände i måndags sitter i honom, han vill inte vara ensam nu. Svårt att beskriva, men det märks att nåt hände.

Jag fick tillbaka skattåterbäringen idag! Perfekt!
Och det bästa var att igår så bokade jag och Ida årets Göteborgsresa, vi åker i början på September, ungefär samma tid som förra året.
Vi bestämde efter förra årets resa att detta skulle vi göra till en tradition, vilket jag tycker bra om. Nu när jag flyttat så umgås vi inte lika mycket, vilket är tråkigt. Så denna helg behövs, bara få vara vi två och ha roligt tillsammans. Det var så härligt där förra året, lugnet osv. Och två dagar på Liseberg med bästa kompisen, det kan inte bli bättre!

Och jag o Niklas planerar våran lilla mini semester i slutet på Juli, jag är ledig 4 dagar irad när han har semester så det är våran helg.
Vi är inte ute efter att åka långt, utan att åka nånstans där bara vi fåt vara tillsammans. Så vi är inne på camping i Östersund torsdag - söndag. Vi letar bara en husvagn att låna. Och cyklarna ska med för det är väldigt fin natur där så vi kan ta några turer på cykeln. Sen har vi Frösön djurpark, badet osv, blir en perfekt helg för oss två.

Båda hästarna har trampat av sig varsin sko, Challe i hagen och Tuvas framsko flög i hagen när jag red henne, hon hade fått vila i två veckor, och jag sadlade på och for ut o red, och hon var lika snäll som senast. Vilket gjorde mig superglad! Nu är dom på bete och ska gå där hela natten. Ska tills i helgen ha slagit på skorna och från o med nästa vecka så båda hästarna tränas regelbundet igen, Challe ska gå intervaller och Tuva ska skrittas i två veckor innan hon börjar jobba mer.

Nej nu ska jag strax ta och sova, är trött efter dagens första arbetspass, och vill vila foten så mycket som möjligt. Godnatt mina vänner!

1 kommentar:

  1. Kul att det blir så mkt jobb för dig, pengar är ju som sagt ganska bra ;)
    Jag åker ut till Husum på fredag kväll, skulle vara kul och ses om du har nån sekund ledig i helgen :) Kram

    SvaraRadera